Vijenac 254

Kazalište

GK Joza Ivakić, Vinkovci: Georges Feydeau, Ne motaj se okolo gola golcata, red. Andrijana Raguž

Lepršavi vodvilj

Feydeau je sinonim za urnebes, a budući da je redateljica Andrijana Raguž vjerno slijedila sve zakone žanra, Vinkovčani su urnebes i uspjeli ostvariti

GK Joza Ivakić, Vinkovci: Georges Feydeau, Ne motaj se okolo gola golcata, red. Andrijana Raguž

Lepršavi vodvilj

Feydeau je sinonim za urnebes, a budući da je redateljica Andrijana Raguž vjerno slijedila sve zakone žanra, Vinkovčani su urnebes i uspjeli ostvariti

Kada je početkom ove godine Gradsko kazalište u Vinkovcima nakon stanke dulje od deset godina obnovilo svoj rad, oblikovana je okvirna programska shema u dvjema scenama: profesionalnom, koja se ostvaruje angažiranjem glumaca, redatelja i inih iz drugih kazališnih kuća, i amaterskom, koja cijelu kazališnu ekipu gradi od zaljubljenika u kazalište i entuzijasta iz Vinkovaca i okolice sa svrhom njegovanja amaterizma ukorijenjena u tradiciji toga kraja. U okviru amaterske scene 15. studenog premijerno je izveden vodvilj Georgesa Feydeaua Ne motaj se okolo gola golcata.

Komedija zabune

Feydeau je sinonim za urnebes, a budući da je redateljica Andrijana Raguž vjerno slijedila sve zakone žanra, Vinkovčani su urnebes i uspjeli ostvariti. Lako i lepršavo djelo temeljeno je na jednostavnu zapletu koji uzrokuju zabune i karakteri pojedinih likova: gospođa Ventrau (Ivana Sudar) priglupa je i naivna ljepotica koja ne vidi problem u činjenici što odjeću presvlači pred trinaestogodišnjim sinom ili što se u prozirnoj spavaćici prošetava ispred prozora koji uporno motri susjed, jednako neodjevena izdaje zapovijedi posluzi ili prima goste, što pak jako uznemirava njezina supruga (Bruno Vendling), mediokriteta i snoba koji zbog uspjela govora o agrarnoj reformi priželjkuje mjesto ministra mornarice držeći da to što ne zna plivati nije baš nikakva prepreka. Zaplet nastaje kada im u posjet dolazi gradonačelnik (Zdenko Kanjuh) nekoga zaseoka u blizini Pariza, ujedno oštar Ventrauov politički protivnik, a gospođu Ventrau u stražnjicu ubode osa. U strahu da bi osa mogla biti otrovna i njezin ubod smrtonosan, ona redom nagovara muža, gradonačelnika, slugu (Božo Durbas) da isisaju mjesto uboda te konačno šalje po liječnika. No prije liječnika u njihov dom stiže novinar (Zorko Bagić)... Osim zapleta dinamiku predstave pojačavaju mnogobrojne za vodvilj tipične scene: rušenja ljestava, spoticanja i padanja, lascivne poze, pojava likova uvijek na drugim vratima od očekivanog i slično te izražena gestikulacija, gotovo akrobatski pokreti glumaca, koji su pak svi do jednoga predani ulozi.

Žanr vodvilja često izravno aludira na suvremene ličnosti, društvene probleme ili skandalozne događaje. Možda je komedija Ne motaj se okolo gola golcata i nastala izravno aludirajući na pojedine ličnosti, no dobro funkcionira i kao svojevrsna kritika svakoga malograđanskog društva. Malograđanština je naglašena i scenskim rješenjem: Ivica Zupković sobu u kojoj se radnja zbiva namjestio je teškim pokućstvom, kombinacijom hrasta i pliša, pozlatama po zidovima i predmetima, glasovirom, a ista je funkcija i kostimografije (Marta Pavić).

Sudeći prema velikom odazivu i oduševljenim reakcijama publike, koja je pljeskom često prekidala predstavu, Feydauov plitki i često lascivni humor, bučna komika u svakodnevlju nevjerojatnih zapleta, pun je pogodak za vinkovačku sredinu. No, osobno me više veseli sljedeća vinkovačka predstava o kojoj se za sada tek šuška, u pripremi rokerske ekipe predvođene crtačem stripova Dubravkom Matakovićem.

Kristina Peternai

Vijenac 254

254 - 27. studenoga 2003. | Arhiva

Klikni za povratak