Vijenac 253

Film

TV serija: Seks i grad (Sex and the City), red. Darren Star

Koktel Cosmopolitan

Prepun je tračeva, mode, ženskih pogleda na seks i muško-ženskih odnosa — posvemašnje nedamskih tema, koje postaju ležerno, u svakodnevni život integrirano ćaskanje

TV serija: Seks i grad (Sex and the City), red. Darren Star

Koktel Cosmopolitan

Prepun je tračeva, mode, ženskih pogleda na seks i muško-ženskih odnosa — posvemašnje nedamskih tema, koje postaju ležerno, u svakodnevni život integrirano ćaskanje

HBO-ov komični serijal Seks i grad već je pri svome začetku postigao kultni status; ultra-light no inteligentne i duhovite zabave; pri čemu svaki fan zna barem tri stvari, a za neinicirane ili bezjake, potterovskim rječnikom rečeno, to su: prvo — show se bavi s četiri (više-manje) neudane, urbane Njujorčanke u najboljim godinama, s vrhunskim karijerama i bankovnim računima, koje žive život na visokoj nozi — hraneći se po skupim restoranima, izlazeći na trendovska manhattanska mjesta na kojima se pijuckaju kokteli, neobvezno se provodeći s (brojnim) muškarcima, te kupujući na relaciji Prada-Blahnik; drugo — serijal je višestruki dobitnik brojnih nagrada (među najprestižnijima treba izdvojiti Emmy, Eddie i Zlatni globus); treće — njegov je kreator, idejni začetnik i tvorac Darren Star (ime usko vezano uz mladenačke sapunice Beverly Hills i Melrose Place).

Prepun je tračeva, mode, ženskih pogleda na seks i muško-ženskih odnosa — posvemašnje nedamskih tema, koje postaju ležerno, u svakodnevni život integrirano ćaskanje, čime ne samo da se prvi put na ovakav način na TV dovode razgovori o seksualnosti i tipično ženskim temama (koje će neki nazvati i trivijalnima), već se i skida stigma sa neudanih-žena nakon fatalne tridesete, pretvarajući single stanje u nešto pomodno i krajnje šik. Nova je to, trendovska urbana filozofija, s nespornim cosmo susreće girl-power žarištem, čije je osnovno stajalište samoizgradnja i prihvaćanje samog sebe. Prototip je filmska Plavuša s Harvarda Reese Witherspoon, koja je itekako uzvratila udarac, a isto čine i ove četiri samosvjesne i emancipirane protagonistice — najobičnija među njima — crvenokosa odvjetnica Miranda (Cynthia Nixon), najpohotnija — plavokosa p. r. Samantha (Kim Cattrall), najsofisticiranija — tamnokosa galeristica Charlotte (Kristin Davis), te najotkačenija — kovrčava novinarka Carrie (Sarah Jessica Parker).

Stilizirano i sa stilom

Carrie, seks-kolumnistica, pritom je središnji lik, čije voice-off naracije čine okvir i kompas raznorodnim temama koje se obrađuju u svakoj pojedinoj epizodi. Time se otvoreno poziva ne samo na gledanje nego i na slušanje likova, u smislu uključivanja gledatelj(ic)a u njihova promišljanja, što dio kritičara navodi na hvalospjeve serijalu u kontekstu modernosti, liberalizacije i slobodoumlja; drugi ga pak radije optužuju za pomodnost, površnost i nebavljenje nešto prizemnijim, socijalnim temama, odnosno za posvemašnje isključivanje istih iz vlastitog sadržaja. Ova pera (tipkovnice, olovke) međutim, smatram krivo usmjerenima, jer je gotovo pa nemoguće (a i zašto bi?) zauzeti profil višestrukih namjera (i njihova ispunjenja) serijalu prvenstveno zabavno-opuštajućih, glamuroznih tendencija.

Stoga, i stiliziran i napravljen sa stilom, Seks i grad uistinu nosi auru najboljih (Život na sjeveru, I to mi je neki život, Dva metra pod zemljom), kreirajući već kultne likove (poput Face), još nas nakratko ostavljajući u nedoumici (sa završetkom šeste sezone ujedno je i kraj priče) hoće li Carrie završiti s Facom, Miranda sa Steveom, Charlotte se uistinu trajno odreći Tiffany božićnih ukrasa u korist nove židovske vjere, odnosno Samantha od nezasitnosti u seksu u korist ljubavi.

Katarina Marić

Vijenac 253

253 - 13. studenoga 2003. | Arhiva

Klikni za povratak