Vijenac 253

Književnost, Matica hrvatska

Nova knjiga Matice hrvatske

Arnold Schönberg

Charles Rosen, Arnold Schönberg, prev. s engl., komentari, obrada i izrada kazala Nikša Gligo, notografija Vjekoslav Nježić, Glazbena knjižnica Matice hrvatske, knj. 9, gl. ur. Jelena Hekman, ur. Nedjeljko Fabrio, Matica hrvatska, Zagreb, 2003.

Nova knjiga Matice hrvatske

Arnold Schönberg

Charles Rosen, Arnold Schönberg, prev. s engl., komentari, obrada i izrada kazala Nikša Gligo, notografija Vjekoslav Nježić, Glazbena knjižnica Matice hrvatske, knj. 9, gl. ur. Jelena Hekman, ur. Nedjeljko Fabrio, Matica hrvatska, Zagreb, 2003.

Sadrži kratku bibliografiju te kazalo imena i pojmova. — 135 str., note, 14x21 cm, broširano, ISBN 953-150-692-2. — 120 kn

Stekao sam ovdje prijatelje i s njima igram tenis, i što će misliti kada čuju tu groznu glazbu? Tako je pisao o svojoj ekspresivnoj, atonalitetnoj, dvanaestotonskoj glazbi Arnold Schönberg početkom tridesetih godina prošloga stoljeća, nakon niza iskustava s bečkim slušateljstvom. Doista, malo je tko imao razumijevanja za djela bečkoga skladatelja koja su u potpunosti izmijenila glazbenu povijest i proširila glazbene vidike, predodređujući put i razvoj glazbe u 20. stoljeću.

Arnold Schönberg (Beč, 1874-Los Angeles, 1951), skladatelj, dirigent i slikar predstavlja uz Igora Stravinskog temeljnu figuru suvremene glazbe. Glazbeni vizionar i revolucionar, Schönberg je mukotrpno i bolno krčio staze novim glazbenim izričajima. Njegov glazbeni razvoj i višeznačni odnos prema tradiciji zapadnoeuropske glazbe i modernizmu te njegovo mjesto u glazbenoj i intelektualnoj povijesti središnje su teme Rosenove knjige, koja na stručan, ali i veoma pristupačan način objašnjava fenomene suvremene glazbe.

Charles Rosen (New York, 1927) poznati je američki pijanist, glazbeni teoretičar i romanist, autor kultne knjige o bečkoj klasici (Klasički stil: Haydn, Mozart, Beethoven).

Vijenac 253

253 - 13. studenoga 2003. | Arhiva

Klikni za povratak