Arnold Schönberg
Charles Rosen, Arnold Schönberg, prev. s engl., komentari, obrada i izrada kazala Nikša Gligo, notografija Vjekoslav Nježić, Glazbena knjižnica Matice hrvatske, knj. 9, gl. ur. Jelena Hekman, ur. Nedjeljko Fabrio, Matica hrvatska, Zagreb, 2003.
Sadrži kratku bibliografiju te kazalo imena i pojmova. — 135 str., note, 14x21 cm, broširano, ISBN 953-150-692-2. — 120 kn
Stekao sam ovdje prijatelje i s njima igram tenis, i što će misliti kada čuju tu groznu glazbu? Tako je pisao o svojoj ekspresivnoj, atonalitetnoj, dvanaestotonskoj glazbi Arnold Schönberg početkom tridesetih godina prošloga stoljeća, nakon niza iskustava s bečkim slušateljstvom. Doista, malo je tko imao razumijevanja za djela bečkoga skladatelja koja su u potpunosti izmijenila glazbenu povijest i proširila glazbene vidike, predodređujući put i razvoj glazbe u 20. stoljeću.
Arnold Schönberg (Beč, 1874-Los Angeles, 1951), skladatelj, dirigent i slikar predstavlja uz Igora Stravinskog temeljnu figuru suvremene glazbe. Glazbeni vizionar i revolucionar, Schönberg je mukotrpno i bolno krčio staze novim glazbenim izričajima. Njegov glazbeni razvoj i višeznačni odnos prema tradiciji zapadnoeuropske glazbe i modernizmu te njegovo mjesto u glazbenoj i intelektualnoj povijesti središnje su teme Rosenove knjige, koja na stručan, ali i veoma pristupačan način objašnjava fenomene suvremene glazbe.
Charles Rosen (New York, 1927) poznati je američki pijanist, glazbeni teoretičar i romanist, autor kultne knjige o bečkoj klasici (Klasički stil: Haydn, Mozart, Beethoven).
Klikni za povratak