Vijenac 251

Matica hrvatska

Umjetnost kritike

Đakovački susreti hrvatskih književnih kritičara, Zbornik V, gl. ur. Miro Šola, Matica hrvatska Đakovo, 2003.

Umjetnost kritike

Šesti put ove su se godine u Đakovu potkraj lipnja okupili hrvatski književni kritičari na Đakovačkim susretima hrvatskih književnih kritičara, kojima je započela najveća smotra folklora u Hrvatskoj, Đakovački vezovi. Reagirajući na probleme uočene tijekom prošlih godina organizatori su odlučili promijeniti koncepciju Đakovačkih susreta. Ovogodišnja izbornica Susreta Julijana Matanović pripremila je temu Kako književni urednik može utjecati na ukus kritičara i publike. Gosti izbornice bila su ugledna kritičarska pera (Ivan Jurin Bošković, Zlatko Crnković, Robert Fracem, Ana Lederer i drugi), a o radovima koji su tom prigodom predstavljeni više ćemo moći pročitati u šestom zborniku, koji će, kao što je to običaj, izaći iz tiska iduće godine uoči Sedmih susreta. Ovogodišnji, peti zbornik, zadržao je uobičajenu trodijelnu koncepciju. U prvom dijelu donosi radove prezentirane na prošlogodišnjim Susretima, koji su tematski vezani uz kritičarsko djelo Julija Benešića. Zbornik otvara tekst Zdravka Zime Julije Benešić, klasik s margine (uvodno izlaganje prošlogodišnjih Susreta), a slijede radovi Hrvoja Pejakovića (Julije Benešić /1883-1957/), Pavla Pavličića o uglavnom zaboravljenu Benešićevu pjesništvu, dok Nedjeljko Mihanović piše o intendantskoj karijeri Julija Benešića u zagrebačkom HNK od 1921. do 1926.

Za razliku od prijašnjih godina, kada je u drugom dijelu Zbornika, naslovljenu Prilozi književnih kritičara, objavljivan izbor iz književnih kritika sudionika Susreta, ovogodišnji zbornik uvodi novinu — u želji da afirmira kritičare slavonskog kritičarskog kruga (čijem je stvaranju pripomogli i Đ akovački susreti) u Zborniku su uz radove potvrđenih autora (Helena Sablić Tomić) objavljene i kritike zanimljivih naslova izdanih tijekom protekle godine iz pera mladih snaga Ivana Trojana, Kristine Peternai, Dubravke Brunčić i Mirka Čurića.

Treći dio Zbornika zadržao je dosadašnju koncepciju i u njemu su objavljeni prilozi i novinski članci o Đakovačkim susretima. Pozornost privlače dva teksta. Mirko Ćurić piše o izložbi Hrvatski književnici i književni kritičari brodskog akademskog slikara Predraga Golla održanoj u Đakovu u sklopu Petih susreta (uz tekst objavljene su i reprodukcije četrnaest tom prigodom izloženih radova), a Bratislav Lučin autor je kritičarskog osvrta na nagradom Julije Benešićza najbolje književnokritičarsko ostvarenje u 2001. ovjenčanu knjigu književno-znanstvenih tekstova Maruloške rasprave Mirka Tomasovića.

Sandra Cekol

Vijenac 251

251 - 16. listopada 2003. | Arhiva