Filmski centar: Wenders i bugarski film
Zagreb Uz filmove redatelja Zorana Tadića Osuđeni (21. listopada) i Čovjek koji je volio sprovode (28. listopada), projekcije Filmskoga centra u dvorani zagrebačke Kinoteke nastavljaju se novim ciklusima. Prvi je ciklus bugarskoga suvremenog filma u sklopu kojeg se prikazuju Emigranti (19. listopada), Vagner (20. listopada), Pismo do Amerika (21. listopada), Sadbata kato plakh (22. listopada), te Pogriavane na vcherashnia obed (23. listopada). Drugi je ciklus filmova njemačkoga redatelja Wima Wendersa koji započinje Pričom iz Lisabona (21. listopada), a nastavlja se dramom Pariz, Teksas (25. listopada) te dokumentarcem Buena Vista Social Club i art-uspješnicom Nebo nad Berlinom (28. listopada).
U kinima: Tu među Hollywoodom
Zagreb Među novim filmovima u domaćim kinima izdvaja se pobjednik 50. Pula Film Festivala, suvremena drama Tu redatelja Zrinka Ogreste, koja pred hrvatsku kinopubliku dolazi 16. listopada. Uz dobitnika Velike zlatne arene, najavljeni su i holivudski naslovi s titulama ovoljetnih hitova. To su znanstveno-fantastični spektakl Hulk Anga Leeja kao prilagodba popularnog stripa, akcijska komedija Zločesti dečki II. Willom Smithom i Martinom Lawrenceom te komedija Plavuša uzvraća udarac, u kojoj nastupa Reese Witherspoon. Napokon, stižu nam i Benicio del Toro i Tommy Lee Jones u trileru Lovina.
TV-premijere: Žanrovsko šarenilo
Zagreb I dok kinima dominiraju Amerikanci, filmske premijere na Hrvatskoj televiziji imaju europski predznak. Tako je drama Muriel ili vrijeme povratka, o krizi jedne obitelji nakon rata u Alžiru, redateljsko djelo francuskog sineasta Alaina Resnaisa (HTV 3, 18. listopada, 22.15), a komedija San rad Šveđanina Mikaela Hylina (HTV 3, 20. listopada, 20.05). U španjolskom pak psihološkom trileru El Sueno del Mono Loco u režiji Fernanda Truebe glavne uloge tumače Jeff Goldblum i Miranda Richardson (HTV 3, 25. listopada, 22.15), dok je romantična komedija S.O.S. Thomasa Robsahma zajednička produkcija talijanskih i norveških filmaša (HTV 3, 27. listopada, 20.05).
Hrvatska: Multipleks CineStar Zagreb
Zagreb Trinaest kinodvorana, 2940 sjedala, najveća kinodvorana sa 477 mjesta, amfiteatarski raspored sjedala, najnovija tehnologija projiciranja filmova, posebna sjedala za parove, dnevno prikazivanje između 15 i 20 filmova, te rad od 14 do 02 sata. Sve se to odnosi na prvo multipleks kino u Hrvatskoj i jedno od najvećih u ovom dijelu Europe koje se u Zagrebu svečano otvara 23. listopada. Kino je nazvano CineStar Zagreb, a otvara ga hrvatsko-njemačka tvrtka Blitz CineStar. Prema najavama, posebnu će pozornost imati hrvatska kinematografija te filmovi europskih zemalja.
Slovenija: Najbolji u 2003.
Celje Možda u multipleks CineStar Zagreb uskoro stigne i crna komedija Rezervni deli redatelja Damjana Kozolea koja je proglašena najboljim slovenskim filmom u 2003. na 6. festivalu slovenskog filma održanom u Celju od 24. do 27. rujna. Na Festivalu se, inače, prikazuje cjelokupna godišnja produkcija slovenske kinematografije, koja ove godine broji sedam dugometražnih igranih filmova. Publika je najboljim proglasila film Branka Đ urića Kajmak in marmelada, a filmski kritičari rad Metoda Pevca Pod njenim oknom. Najbolji je slovenski glumac Peter Musevski (Rezervni deli), dok je najbolja glumica Polona Juh (Pod njenim oknom).
SAD: Oskarovci u kinima
Los Angeles U američka kina 24. listopada stižu dva filma čiji su protagonisti dobitnici Oscara. U melodrami Beyond Borders Angelina Jolie tumači Amerikanku nastanjenu u Londonu koja se pridružuje tamošnjem liječniku na putu u ratom zahvaćenu afričku zemlju. Glumičin je partner Clive Owen, a redatelj je filma Martin Campbell. Partner Cube Goodinga Jr.-a u filmu Radio je Ed Harris, dok ova drama Michaela Tollina govori o srednjoškolskom treneru (Harris) i njegovu nepismenom štićeniku (Gooding) na američkom Jugu početkom 1960-ih.
Kniga:
Woody Allen osobno
Richard Schickel, Woody Allen: A Life in Film, Ivan R Dee, 2003.
Dugogodišnji novinar »Timea« Richard Schickel upravo je objavio knjigu o životu i karijeri Woodyja Allena zamislivši svoj tekst kao spoj faktografije, filmskih kritika i intervjua s glasovitim američkim filmašem. Zanimljivo je da je Schickel svaki Allenov film proučavao punih mjesec dana.
Boško Picula
Klikni za povratak