Vijenac 251

Mm

Kultura na internetu: www.outdoor.hr

Najbolji plakati

Kultura na internetu: www.outdoor.hr

Najbolji plakati

Posljednjih desetak godina jumbo panoi preplavili su Hrvatsku i postali nezaobilazni dijelovi krajolika, a reklamne poruke na njima neizbježne i sveprisutne u našim životima. Velike dimenzije (5,1 x 2,4 m) te smještaj uz frekventne prometnice i u većim gradovima čine jumbo panoe medijem koji komunicira s publikom u pokretu, a ekspanzija oglašavanja njima u Hrvatskoj pokazatelj je socijalnih i ekonomskih promjena u posljednjem desetljeću.

Šetajući Zagrebom na jednom od panoa zapazila sam plakat koji je osim neobičnim dizajnom privukao moju pozornost i pozivom na glasovanje za najbolji plakat te sam posjetila internetsku adresu navedenu na njemu (www.outdoor.hr).

Budući da je organizator izbora tvrtka Outdoor Hrvatska specijalizirana za vanjsko oglašavanje, prilikom osvrta na njihovu stranicu preskočit ću njezin komercijalni dio i pažnju usmjeriti na onaj posvećen nagradi Outward za najbolji plakat. Na adresi www.outdoor.hr/outward dočekao me poznati plakat koji me i dozvao na stranicu. U uvodnom tekstu dane su propozicije natječaja za nagradu Outward, koja, budući da se održava već treću godinu zaredom, postaje tradicionalna. Uz otprije poznate tri nagrade stručnog žirija i nagrade publike za najbolje billboard-plakate, ove je godine prvi put dodijeljena po jedna nagrada najboljem citylight-plakatu i megaboardu. Oglašivačka terminologija (billboard, citylight, megaboardu) možda je uobičajena priređivaču, no nisam sigurna da je poznata i svim posjetiteljima stranice, na kojoj nije pojašnjena. Svaki od dvanaest finalnih radova koje je izabrao žiri predstavljen je u galeriji radova slikom koja se nažalost ne može uvećati što onemogućava bolje upoznavanje s radom (osobito ukoliko se sastoji od dva ili više plakata). Uz radove navedena su njihova imena, naručitelj, agencija i članovi kreativnog tima koji su ga realizirali.

Stranicu nagrade Outward odlikuje preglednost, ali i nedostatak dosljednije provedbe dizajnerske ideje plakata kojim je natječaj predstavljen na jumbo-panoima.

Sandra Cekol

Vijenac 251

251 - 16. listopada 2003. | Arhiva

Klikni za povratak