Vijenac 250

Glazba

Willard Grant Conspiracy, KSET, Zagreb

Potraga za istinom

Willard Grant Conspiracy, KSET, Zagreb

Potraga za istinom

slika

Da je privrženost zagrebačke publike američkom sastavu Willard Grant Conspiracy trajna, dokazalo se ponovno ove večeri, dupkom punom dvoranom KSET-a. No, da je ljubav obostrana, saznali smo u newsletteru Willardove internetske stranice još u kolovozu, kada je vođa sastava Robert Fisher napisao: »Zagreb je jedan od gradova gdje najradije nastupam, pa se posebno veselim ovom koncertu. Vjerujem da će to biti jedinstvena večer«. Nastup je najavu u potpunosti potvrdio.

Odmah na početku Fisher je najavio da će repertoar koncerta biti sastavljen uglavnom od skladbi s njihova novog albuma Regard the End, koji je gotovo u cijelosti posvećen smrti. Pjesme o smrti, jadu, bijedi i moralu upućuju na težak i mučan nastup. No, onaj tko je već prije koncerta imao prilike preslušati album znao je da je, iako se tematika skladbi kreće u spomenutom rasponu, sveukupan učinak pomalo paradoksalan — snažne emocije koje, na kraju, ipak pobuđuju optimizam — činjenica koju je potvrdio i sam koncert.

Već prva izvedena skladba, River In The Pines, preokrenula je tragičnu smrt dvoje mladih ljubavnika u zakletvu čistoj odanosti, čiji je dojam pojačavao nježni valcer violine u prvome planu. I sljedeća, Beyond The Shore, s Fisherovim nježno intoniranim vokalom preko lagano zamirućeg tona violine, predstavila je lik shrvan godinama patnje, koji je sretan zbog konačnoga susreta sa Stvoriteljem.

Orkestralni trenutci

Prva stvar koju je svaki posjetitelj morao osjetiti bila je punokrvna snaga Fisherova baritona koji je, kao i uvijek, na trenutke podsjećao na najdojmljivija izdanja Nicka Cavea. Oko toga elementa sastav je gradio čitavu svoju strukturu, koja je u nekim gotovo orkestralnim trenucima doista zadivljivala. Već spomenuta, naglašeno sjetna uloga violine Josha Hillmana, dala je cjelokupan ton koncertu, dok je od ostalih članova sastava dojmljivom gitarom i izrazito lijepom mandolinom u uvodu Beyond The Shore odskakao multiinstrumentalist Simon Alpin. Kao i u laganim, tako i u žešćim pasažima, sastav je zvučao jednako snažno i uigrano.

I nastavak koncerta tematski se držao filozofije »with regard to the end«, prihvaćanja života kao nečega privremenog, te u skladu s tim, življenja jednoga potpunijeg života. Vrhuncem nastupa učinila se izvedba, prekrasno otpjevane, skladbe o smrti majke, Suffering Song, mučna ugođaja u kojem se članovi obitelji udaljuju jedan od drugoga, dok majka leži na samrtnoj postelji. No, čak i ovako teška priča imala je optimističkih elemenata.

Iako su izveli i nekoliko starijih skladbi, Willard Grant Conspiracy nisu posegnuli za nekim očitim favoritima publike, čineći ustupak tek skladbom Massachusetts, lagano vođenom klavirom uz stajaći bas sviran gudalom.

Sveukupno nastup je donio začudnu potragu za istinom, odnosno pokušaj usvajanja nekih od najokrutnijih životnih lekcija, sudbina i stanja duha, i to najfinijom folk-gotičkom izvedbom s iznenađujuće optimističkim konačnim dojmom.

Velimir Cindrić

Vijenac 250

250 - 2. listopada 2003. | Arhiva

Klikni za povratak