Vijenac 250

Fotografija

U FOKUSU

Pervan u Zagrebu

U FOKUSU

Pervan u Zagrebu

slika

Zagreb U zagrebačkoj Galeriji Badrov na Trgu žrtava fašizma 1 do 11. listopada otvorena je izložba koja je donedavno bila postavljena u novoj Aleksandrijskoj biblioteci, a što je olako promaknulo hrvatskoj kulturnoj javnosti. Izložba fotografija Neviđena Hrvatska našega proslavljenog fotografa Ive Pervana predstavlja nam njegove radove, kako piše u katalogu, satkane od morskih kapi. Izložbom prevladava maritimna tematika, poetski prizori, more, jutra na obali, izmaglica, morski odsjaji i sjene na jarkom suncu, a svjetlost i kontrasti te boje i dalje su Pervanov glavni adut. Ivo Pervan, baveći se fotografijom gotovo trideset godina, upravo priprema fotomonografiju Hrvatska obala i more uz oblikovanje Borisa Ljubičića.

Indija u 19. stoljeću

slika

San Francisco Izložba Reverie and Reality u Fine Arts Museums of San Francisco predstavlja vizualnu povijest Indije u 19. stoljeću. Sa stotinu i petnaest raritetnih fotografija iz Zbirke Ehrenfeld, izložba pokazuje radove fotografa kao što su Linnaeus Tripe, Samuel Bourne, John Murray i Lala Deen Dayal. Teme su fotografija različite, od monumentalnih arhitektonskih zdanja do prizora prirodnih znamenitosti, od svakodnevnog života pa do posjeta stranih kraljevskih delegacija. Zbirka Ehrenfeld sastoji se od brojnih predmeta vezanih uz staru Indiju kao jednu od malobrojnih turističkih ekskluziva u 19. stoljeću. Fotografije s izložbe mahom su nastale kao rezultat business or pleasure putovanja stranih fotografa pa i nemaju toliko povijesno značenje za samu indijsku fotografiju. Izložba Reverie and Reality: Nineteenth-Century Photographs of India otvorena je do 15. veljače 2003. godine, a vi se informirajte na internetskoj stranici koja glasi www.thinker.org/legion/exhibitions/exhibition.asp?exhibitionke y=309.

Na prijelazu stoljeća

slika

Pariz Stalna fotografska galerija u prizemlju pariškog Musee d’Orsay postavila je izložbu fotografija Photography at the Turn of the Century. Kao bitnu odrednicu fotografije na prijelazu 19. u 20. stoljeće, izložba izdvaja pojednostavnjenje fotografskih tehnika te proizvodnju manjih fotoaparata, posebice Kodaka s filmskom rolom. Od tada fotografija postaje dostupna milijunima i poprima nove estetske karakteristike. Prvi dio izložbe posvećen je fotografiji amatera, fotografiji koju su stvarali sami umjetnici. Nadalje je predstavljen europski pokret fotografa koji su fotografiju isključivo smatrali umjetnošću i nisu je htjeli komercijalizirati poput Henryja Peecha Robinsona, Oscara Rejlandera i Petera Henryja Emersona. Poseban je dio izložbe posvećen Eugéneu Atgetu i njegovim fotografskim doživljajima Pariza. Izložba već traje od sredine srpnja, a otvorena je do 19. listopada, dok su informacije dostupne na www.musee-orsay.fr.

Zemlja odozgo

slika

Yann Arthus-Bertrand: Earth from Above, Harry N Abrams, 2002. U knjizi za koju je fotografije u petogodišnjoj letećoj odiseji kroz šezdesetak zemalja na pet kontinenata napravio poznati francuski fotograf Yann Arthus-Bertrand, a čije su stranice ogledima obogatili sociolozi, prirodnjaci, etnolozi, antropolozi, povjesničari, geografi i filozofi, možete pronaći nit vodilju — ekologiju. Dvije stotine sjajnih fotografija u knjizi pod pokroviteljstvom UNESCO-a upozoravaju na krhki Zemljin ekosustav u vrijeme ulaska u novo tisućljeće, svojevrsnu Zemljinu dijagnozu. Fotografije su nastale kako iznad šuma na Madagaskaru, tako i iznad Mediterana, Kuvajta, Nove Kaledonije, Mauritanije, Mt. Everesta...

Marko Kružić

Vijenac 250

250 - 2. listopada 2003. | Arhiva

Klikni za povratak