Vijenac 247

Film

Glumac iz sjene

Eric Bana

Hitom Hulk Bana kao veliki zeleni bijesni momak vrlo sposobno nosi džekil-hajdovsku kompleksnost lika te mu s oštroumnom pronicavošću vješto imputira i humor i empatiju

Glumac iz sjene

Eric Bana

Hitom Hulk Bana kao veliki zeleni bijesni momak vrlo sposobno nosi džekil-hajdovsku kompleksnost lika te mu s oštroumnom pronicavošću vješto imputira i humor i empatiju

Samouki glumac bez formalnog obrazovanja, Australac koji si je upravo stvorio ime u Hollywoodu kao najnoviji inokontinentalni import koji slijedi staze sunarodnjaka Mela Gibsona, Russella Crowea ili Hugha Jackmana — Eric Bana zapravo je rođen kao Eric Banadinović od oca Hrvata i majke Njemice u Melbourneu, 9. kolovoza 1968.

Započevši karijeru u domovini kao komičar-scenarist vlastitih televizijskih emisija, od kritike postaje zapažen ulogom legendarnoga kontroverznog Marka Choppera Reada — karizmatična kriminalca po čijoj je autobiografiji (napisanoj na odsluženju zatvorske kazne za umorstvo) Andrew Dominik 2000. snimio film Chopper, a za kojeg je pak Bana zaslužio brojne nagrade (Australskog filmskog instituta, FCCA, te na filmskom festivalu u Stockholmu) odnosno od strane Chicago Film Critics Association Award bio proglašen mladom glumačkom nadom. Taj je status sljedeće godine dokazao i Ridley Scott, angažirajući upravo Banu u svojoj ratnoj drami Pad crnog jastreba, gdje on u masi zvučnih imena ne samo da se nije izgubio nego se osobnošću i nametnuo, zasjenivši slavnije kolege.

Bio je to njegov američki debi; uspjeh koji je utvrdio najnovijim kinohitom Hulk, gdje kao veliki zeleni bijesni momak vrlo sposobno nosi džekil-hajdovsku kompleksnost lika te mu s oštroumnom pronicavošću vješto imputira i humor i empatiju.

Visok, tamnokos, tih i povučen glumac izražajnih očiju, koji ekran puni energijom pomalo kao u Seana Beana pomalo sirovomediteranskog tipa, a s blockbusterima Hulk — uz bok, i Troja (adaptacija Ilijade, u kojoj glumi Hektora) — u produkciji, sve upućuje na činjenicu da je Banadinović u budućnosti predodređen za velike stvari.

Katarina Marić

Vijenac 247

247 - 4. rujna 2003. | Arhiva

Klikni za povratak