Vijenac 245

Glazba

Koncerti: Zagreb Guitar Summit, Klovićevi dvori

Čarobni prsti

Koncerti: Zagreb Guitar Summit, Klovićevi dvori

Čarobni prsti

Odavna je poznata činjenica da je glazba jedna od umjetnosti najmanje određena bilo kakvim granicama. Upravo to, ponovo nam je dokazalo dvodnevno ljetnovečernje druženje s akustičnom gitarom i njezinim virtuozima, održano na, iznimno ugođajnom, otvorenome prostoru Klovićevih dvora. Te dvije večeri bili smo svjedoci koliko raznovrsne glazbe može proizvesti jedan instrument i jedna, fingerstyle, sviračka tehnika.

Prve večeri nastup je otvorio Damir Halilić — Hal, domaći izvođač koji ravnopravno može dijeliti scenu sa svjetskom gitarističkom elitom. U osam skladbi koje je izveo čuli smo suvremenom tehnikom odsvirane različite tradicionalne stilove, posebno dojmljivo Delta-Mississippi, kao i neke skladbe s njegova nedavno izašla albuma Ocean, od kojih i vrlo uspjelu Brela, u kojoj je tehnikom tremola uvjerljivo dočarao zvuk dalmatinske gitare i mandoline.

Slijedila je najveća zvijezda ovogodišnjeg Summita, njujorški gitarist Woody Mann, koji je tijekom nastupa izmjenjivao steel i žičanu gitaru, u skladbama od bluesa do romantičnih i meditativnih balada, od kojih se posebno istaknula Lisboa. Kao jedini izvođač ovih nastupa koji je neke izvedbe popratio i vokalom timbra slična Hiattu ili Cooderu melodioznošću sviranja i crossover-pristupom potvrdio je da je nenadmašan majstor veze tradicionalnog i suvremenog gitarističkog stila, kao i originalni autor čiju je glazbu nemoguće strogo svrstati.

Prvi dan zaključio je Bečanin Michael Langer, klasično školovan gitarist, koji je, prema nekim listama, izbio na sam vrh fingerstyle-izvođača. Majstor klasične gitare, virtuozno je izveo svoju originalnu mješavinu ozbiljne i popularne glazbe, u kojoj se posebno dojmila meditativna April Nights, zvukova kao stvorenih za ljetnu noć.

Otvaranje druge večeri pripalo je Francu Moroneu, bolonješkom majstoru kombinacije tradicionalne talijanske i irske glazbe. Najdojmljiviji nastup Summita, dokazao je Moroneovu zavidnu reputaciju u glazbenih sladokusaca. Impresivan prozračni i optimistični zvuk, divnih melodija i ugođaja, u kojima su se smjenjivale irske poskočice, čudni amalgami, poput keltskog bluesa, mirne Night Drivers i zaključne Tarantelle, oduševili su publiku.

Potpuna suprotnost bio je nastup Nijemca Petera Fingera, virtuoza izvanserijskoga kompozitorskog talenta. Njegov eteričan zvuk, profinjena stila s mnogo valera, čak i u bržim pasažima, plijenio je u skladbama duljeg trajanja i kompleksne strukture, posebno u ljubavnoj Sinn ohne Wörte te onima pod utjecajem francuskih impresionista, posebno Debussyja.

Dvije lijepe ljetne večeri s virtuozima akustične gitare i fingerstylea, kombinacijama tradicionalnog i suvremenog načina sviranja, alternativnim štimovima, izvedbama vrlo raznolikih tehnika i glazbenih preferencija, skladbama različitih ugođaja, pa čak i zajedničkoga muziciranja, u kojem su glazbenici vlastite stilove vješto prilagođavali jedan drugomu. Ukratko, poslastica za sve ljubitelje akustične gitare, virtuozne izvedbe i dobre glazbe.

Velimir Cindrić

Vijenac 245

245 - 24. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak