Vijenac 245

Kazalište

8. međunarodni kazališni festival mladih, Pula, 10. srpnja — 20. kolovoza 2003.

Bogatstvo jednostavne koncepcije

U poplavi istarskih ljetnih festivala, osebujnim se programom edukacije mladih i onih koji se tako osjećaju ističe pulski MKFM. Riječ je o jedinome domaćem festivalu koji u brojnim radionicama što ih vode vrhunski svjetski stručnjaci s raznih područja tijekom cijeloga ljeta — okuplja sudionike željne otkrivanja kazališnih tajni

8. međunarodni kazališni festival mladih, Pula, 10. srpnja — 20. kolovoza 2003.

Bogatstvo jednostavne koncepcije

U poplavi istarskih ljetnih festivala, osebujnim se programom edukacije mladih i onih koji se tako osjećaju ističe pulski MKFM. Riječ je o jedinome domaćem festivalu koji u brojnim radionicama što ih vode vrhunski svjetski stručnjaci s raznih područja tijekom cijeloga ljeta — okuplja sudionike željne otkrivanja kazališnih tajni

Predstava Štorija ud Otavija i Nikolete svečano je otvorila 8. međunarodni kazališni festival mladih u prekrasnome prostoru pulskoga Kaštela, u gornjogradskome zdanju Povijesnoga muzeja Istre. S obzirom da je ta hit-predstava izabrana da otvori četrdesetodnevni festival, valja reći da je ovim izborom rečeno uglavnom sve o strukturi, namjerama i ciljevima MKFM-a. Naime, ovaj sezonski hit, koji je dobio i nagrade na Najnaj festivalu u Žar ptici napisao je pulski tinejdžer Vedran Živolić.

Tom je komedijom na ištrijansku, koju je petnaestogodšnji Živolić napisao prema klasičnom predlošku anonimnoga provansalskoga dramatičara, dokazan apsolutni talent kako autorskog nepunoljetnog tima, tako i odnedavna punoljetnih izvođača. I tako se MKFM, ima već neko vrijeme, jednako kao i INK-ov Dramski studio, može pohvaliti statusom koji se u medijima najčešće opisuje dvjema riječima: rasadnik talenata. Sve ono što godinama stoji iza te dvije riječi danas oplođuje svoj talent na raznim odsjecima kazališnih akademija u Zagrebu, Sarajevu, Ljubljani i Italiji. Pula je, dakako, posve uvjerena da će se kao gotovi umjetnici svi oni vratiti u grad.

Osebujni program edukacije

U poplavi istarskih ljetnih festivala — dramskih, etno, jazz, filmskih, plesnih, alternativnih, likovnih, poluestradnih, kulinarskih, međunarodnih, domaćih, svojim se osebujnim programom edukacije mladih i onih koji se tako osjećaju ističe pulski MKFM. Riječ je o jedinome domaćem festivalu koji u brojnim radionicama što ih vode vrhunski svjetski stručnjaci s raznih područja tijekom cijeloga ljeta — okuplja sudionike željne otkrivanja kazališnih tajni i učenja zanata. Od učenja buto-plesa, preko osnova glume, klaunerije, lutkarstva, muziciranja na taiko-udaraljkama, pa sve do učenja o neurolingvističkome programiranju u kazalištu, i do učenja o dinamičkoj kompoziciji tijela, teksta i improvizacije, ovoljetni MKFM, osmi po redu, okupit će u Istarskome narodnom kazalištu 26 voditelja i blizu 350 sudionika i izvođača.

Iako poprilično bogata, koncepcija 8. MKFM-a u osnovi je veoma jednostavna: od 10. srpnja do 20. kolovoza u INK-u će se održati trinaest radionica, a rezultati rada bit će prikazivani publici odmah po završetku posljednjega dana trajanja radionice. Osim toga, na programu je Festivala i gostovanje pet domaćih i inozemnih predstava. Riječ je o skupini Bad co., koja je na MKFM stigla s Rebro kao zeleni zidovi i Solo Me. Uz njih, na programu MKFM-a još su tri suptilne ženske predstave: Jeanne d’Arppo popularne švicarske autorice Gardi Hutter, potom Lover autorice Birute Mar iz Litve i konačno The Saga of Gudridur, drama o prvoj ženi koja je s Islanda otišla u Ameriku islandske autorice Brynje Benediktsdottir.

Nekoliko vlastitih

Izuzev radionica i gostujućih predstava, i ovo izdanje MKFM-a zadržalo je dobar običaj da festivalski ansambl prikaže tri rada nastala u vlastitoj produkciji i u koprodukcijama. Te tri festivalske predstave koje će MKFM publici prikazati u kolovozu su Kralj Edip, Onostrani vjetar s oceana i Techno TheatreTrain, koja će 20. kolovoza zaključiti Festival. Kralj Edip nastaje u suradnji MKFM-a i FRANK Teatrea iz Brisbanea, u režiji Australke Jacqui Carroll, koja je pulskoj publici poznata po svom prošlogodišnjem (sasvim drukčijem) postavljanju Krležina Kraljeva.

Autor Onostranog vjetra s oceana također je poznato lice s MKFM-a. Riječ je o Katsuri Kanu, japanskome profesoru klasične literature i velikome plesaču, umjetniku koji i ove godine vodi radionicu za buto. Inače, te tri festivalske predstave gostovat će ovoga ljeta u Poreču, Opatiji i u Malome Lošinju.

20 posto manje budžeta

Uz kazališni, ovaj popularni festival mladih nudi i glazbeni program koji će se odvijati u crkvi sv. Franje, a riječ je o tri koncerta što će ih održati zagrebački Teatrum Musicum, pijanistica Vesna Ivanović i gosti iz Italije Trio nuova fore. Mentor 8. MKFM-a glumac je Željko Vukmirica, a prijašnjih godina na tom zahtjevnu i zabavnu poslu okušali su se Wiliam Fisher, Borna Baletić i Robert Raponja. Usput, gotovo sva mjesta u radionicama već su popunjena, na ponekima je prijavljen i znatno veći broj sudionika nego što su voditelji spremni prihvatiti, a cijene pojedinih radionica kreću se od besplatno pa do 110 eura po sudioniku. 8. MKFM ima manji broj radionica nego prošlogodišnji, a razlog je prozaičan: budžet mu je 20 posto niži nego lani.

Dubravka Lampalov

Vijenac 245

245 - 24. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak