Vijenac 245

Glazba

CD klasika: Gustav Mahler, Symphonie no. 2, Tweedle symfonia, Orkestar kazališta La Monnaie, dir. Kazushi Ono, Warner Classics

Bez pretjerane egzaltacije

Premda vrlo osjetljiv na detalje, Kazushi Ono ne gubi ni na trenutak iz vida cjelovit luk te velebne simfonijske freske, ostvarujući u njezinih pet karakterističnih stavaka potpunu uravnoteženost forme

CD klasika: Gustav Mahler, Symphonie no. 2, Tweedle symfonia, Orkestar kazališta La Monnaie, dir. Kazushi Ono, Warner Classics

Bez pretjerane egzaltacije

Premda vrlo osjetljiv na detalje, Kazushi Ono ne gubi ni na trenutak iz vida cjelovit luk te velebne simfonijske freske, ostvarujući u njezinih pet karakterističnih stavaka potpunu uravnoteženost forme

Svega nekoliko mjeseci nakon preuzimanja nove umjetničke funkcije glazbenog ravnatelja kazališta La Monnaie u Bruxellesu, dirigent Kazushi Ono predstavio se europskoj glazbenoj javnosti dvostrukom kompaktnom pločom s drugom simfonijom Gustava Mahlera. Snimka je kompilacija živih izvedbi s koncerata 27. i 29. rujna te 1. i 8. listopada što ih je prošle godine maestro održao u Bruxellesu.

Onova sklonost Mahlerovu simfonijskom opusu zacijelo još živi u sjećanju zagrebačkih ljubitelja Mahlerove glazbe, koji su prije desetak i više godina, za njegova boravka u Zagrebu i rada sa Zagrebačkom filharmonijom, imali prilike čuti gotovo cijeli Mahlerov simfonijski opus.

Bruxelleska izvedba Mahlerove Druge na stanovit je način zaslužna za izvanredno pozitivan odjek u belgijskoj kulturnoj javnosti vijesti o imenovanju Kazushija Onoa glazbenim ravnateljem jedne od najstarijih i najuglednijih europskih opernih kuća. Orkestar kazališta istodobno djeluje i kao simfonijski orkestar, i upravo s njim ostvario je Kazushi Ono tu izvedbu Mahlerove Druge simfonije u c-molu. Finoća izričaja, sačuvana i u ulomcima najsnažnije ekspresivnosti i najveće dramatičnosti, prepoznaje se tu kao glavno obilježje Onova pristupa Mahlerovoj partituri.

S kvalitetnim orkestralnim tijelom, kakvo predstavlja orkestar opere La Monnaie, Kazushi Ono izradio je svaki dio partiture do najsitnije pojedinosti, s onim svojim karakterističnim finim muzikalnim osjećajem za uravnoteženu zvučnost cijelog orkestra, unutar kojega su, u skladu s važnošću, poput čistih linija perom podcrtane pojedine instrumentalne dionice. Odlični solo instrumentalisti unutar pojedinih sekcija (posebice drveni i limeni puhači) čuju se u sklopu homogenog orkestralnog zvuka kao delikatni kontrapunkt različitih linija i tonskih boja. Premda vrlo osjetljiv na detalje, Kazushi Ono ne gubi ni na trenutak iz vida cjelovit luk te velebne simfonijske freske, ostvarujući u njezinih pet karakterističnih stavaka potpunu uravnoteženost forme. Sastavljena od ulomaka golemih kontrasta što se ekspresivnosti i psihološkog djelovanja tiče, Mahlerova Druga pod Kazushijevim ravnanjem zvuči začudno kompaktno. Pojedine dijelove ipak valja izdvojiti zbog osobite ljepote glazbe i njezina tumačenja, primjerice dramatični orkestralni uvod petoga stavka sa svečanim koralom limenih puhača, krasni četvrti dio istoga stavka u kojem izvrstan mješoviti zbor kazališta La Monnaie (zborovođa je Renato Balsadonna) plijeni punoćom izražajnog, nosivog piana, konačno završni ekstatični dio finala, s bogatim zvukom cijelog izvođačkog aparata (orkestra, zbora, orgulja, i dviju vokalnih solistica), koji Kazushi Ono nenametljivom snagom bez ikakve nasilnosti vodi konačnom završetku djela.

Mahlerova Druga simfonija, karakteristična naslova Uskrsnuće (u simfoniji Mahler se koristi ulomkom iz zbirke Dječakov čudesni rog kao i Klopstockovim stihovima) u ovoj interpretaciji Kazushija Onoa otkriva i svoju transcendentalnu dimenziju. Izražajni sopran Susan Shilcott i prekrasno zagasiti mezzo Violete Urmana pridonosi izražajnosti izvedbe, koja bez nametljivosti i pretjerane egzaltacije (čestih pratilaca interpretacija Mahlerovih djela) osvaja dubokim i ozbiljnim tumačenjem partiture.

Ovu prema uobičajenim standardima kvalitetnu snimku potpisali su producent snimanja i editinga Simon Fox-Gal te ton-majstor Koichiro Hattori. Dvojezični tekst (francuski, flamanski) o autoru i djelu, stihovi u simfoniji (na njemačkom izvorniku i u oba prijevoda) te dvije odlične fotografije Kazushija Onoa in action dopunjuju dojam kvalitetna diskografskog izdanja, koji već na prvi pogled ostavlja ovaj CD.

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 245

245 - 24. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak