Vijenac 244

Likovnost

Izložba Barryja Martina, Galerija Rigo, Novigrad, 18–23. srpnja

Sinteza kinetičkog i lingvističkog

Izloženi radovi posjeduju priču, a svaka je neovisna cjelina. Martin kao umjetnik nije usredotočen samo na sliku na zidu, nego u galeriju instalira pokretne objekte, npr. The War Factor s riječima koje gibanjem odnosno rotacijom u smjeru kazaljke na satu mijenjaju značenje

Izložba Barryja Martina, Galerija Rigo, Novigrad, 18–23. srpnja

Sinteza kinetičkog i lingvističkog

Izloženi radovi posjeduju priču, a svaka je neovisna cjelina. Martin kao umjetnik nije usredotočen samo na sliku na zidu, nego u galeriju instalira pokretne objekte, npr. The War Factor s riječima koje gibanjem odnosno rotacijom u smjeru kazaljke na satu mijenjaju značenje

slika

U Galeriji Rigo predstavljen je recentni umjetnički opus Barryja Martina, koji je studirao na Goldsmith College of Art, University of London, 1961-66. godine te na St. Martins’s School of Art 1966-67. Predavač je povijesti umjetnosti na oba koledža gdje je studirao, a ujedno je član Royal Society of Art.

U uvodnoj riječi Jerica Ziherl u ime galerije istaknula je da Martin počinje stvarati šezdesetih godina na britanskoj sceni, kada je snažan val pop-arta iz Amerike. Njega zanima ponajprije kinetička umjetnost — istraživanje struktura u pokretu. Barry Martin u slikama na izložbi, prema vlastitom izboru, prije svega istražuje strukture i ono što ga privlači od početka: lingvistička igra, igra riječi. Proučavajući pokret svjetla nehotice dolazi do otkrića da riječ u odrazu poprima sasvim drugo oprečno značenje.

Višeslojni radovi

Njegova djela unutar slike-akvarela sadrže riječi kojima daje odraz čime postiže da riječ postaje oprečna sama sebi. Tako u jednoj slici riječ WAR postaje MAL, dakle rat se izjednačava sa zlom. Tako riječ denotira, razotkriva njezino skriveno suznačenje. Izloženi radovi posjeduju priču, a svaka je neovisna cjelina. Martin kao umjetnik nije usredotočen samo na sliku na zidu, nego u galeriju instalira pokretne objekte, npr. The War Factor s riječima koje gibanjem odnosno rotacijom u smjeru kazaljke na satu mijenjaju značenje.

Navedeno umjetničko djelo umjetnik je odaslao na adrese dvadesetak predsjednika i predsjedatelja diljem svijeta kao što su Tony Blair, predsjednik Bill Clinton, predsjednik Jeljcin.

Najviše pozornosti iako nije velikih dimenzija, prema osobnom stajalištu, pobuđuje rad The Wow Factor iz 1999. od nehrđajućeg čelika i električnog motora.

Slike su njegove svojevrstan skup simbola kompozicijski uobličenih u sliku. Martinu kao umjetniku nije strano ni izlaganje objekata spojenih od raznih materijala (čelik, motor, pokretni mehanizma), kojim stavlja naglasak na kinetičnost u prostoru.

Martin na pitanje što želi postići konfrontiranjem riječi unutar slike odgovara kako mu riječ ima posebnu konotaciju i reflektirajući se, kao bilješka na dnu stranice, dovodi do toga da riječ dobiva oprečno značenje. Refleksije su zapravo izazov svakodnevice, konvencionalnog, ti izazovi vraćaju namjeru. To označava značenje zbilje. Njegov je cijeli život testiranje realnosti te otkrivanje vlastite pozicije u svijetu.

Izložbom Barry Martin komunicira s galerijom ukidajući statičnost interijera i ujedno postiže mogućnost rasprave unutar i izvan zadanih okvira slike i umjetnosti uopće.

Glavna je i odgovorna urednica izložbe i kataloga Jerica Ziherl, povjesničarka umjetnosti iz Novigrada, koncepta izložbe sam Barry Martin, a dizajn kataloga potpisuje Đ anino Božić.

Ante Kovač

Vijenac 244

244 - 10. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak