Vijenac 244

Glazba

CD klasika: Severin von Eckardstein, Piano Music (Messiaen, Janaček, Prokofjev), MDG

Perfekcija muziciranja

Prije godinu dana na njemačkom se diskografskom tržištu pojavio CD Piano Music (by Messiaen, Janaček, Prokofjev), u izvedbi mladoga njemačkog pijanista Severina von Eckardsteina, tada još slabo poznata široj europskoj javnosti. U Njemačkoj je von Eckardstein već pripadao uskom krugu najvećih glazbenih nada.

CD klasika: Severin von Eckardstein, Piano Music (Messiaen, Janaček, Prokofjev), MDG

Perfekcija muziciranja

Prije godinu dana na njemačkom se diskografskom tržištu pojavio CD Piano Music (by Messiaen, Janaček, Prokofjev), u izvedbi mladoga njemačkog pijanista Severina von Eckardsteina, tada još slabo poznata široj europskoj javnosti. U Njemačkoj je von Eckardstein već pripadao uskom krugu najvećih glazbenih nada.

Impresionističke zvukovne nijanse

To je potvrđivala i njegova biografija, s nekoliko posebno istaknutih činjenica, primjerice, da je na Visoku glazbenu školu u Düsseldorfu primljen kao dvanaestogodišnjak, da je studij nastavio u Salzburgu i Hannoveru kod Karl-Heinza Kämmerlinga, a poslije i kod Klusa Hellwiga na Visokoj umjetničkoj školi u Berlinu. Do tada je već bio osvojio niz nagrada, među ostalim na natjecanjima u Münchenu i Leedsu, gdje je osvojio i posebnu nagradu za interpretaciju suvremene glazbe. Prije nepuna dva mjeseca von Eckardstein je pobijedio na natjecanju Queen Elisabeth u Bruxellesu, upisavši se tako na listu laureata koji su za pedesetak godina postojanja toga čuvenog glazbenog natječaja pobudili osobitu pozornost. Rijetko se događa da su članovi žirija, publika i mediji tako jednodušni u pogledu pobjednika. U slučaju Queen Elisabeth opće je mišljenje da je nakon više godina nedostatka velikih glazbenih talenata, to natjecanje konačno dobilo pravoga pobjednika.

Na spomenutoj kompaktnoj ploči, snimljenoj otprilike godinu prije Eckardsteinove pobjede u Bruxellesu, nalaze se i neke od skladbi kojima je tako oduševio briselsku glazbenu javnost. Odnosi se to prije svega na snažno emotivnu sonatu Leoša Janačeka 1. X 1905 sa dva karakteristična stavka (Slutnja i Smrt), u kojima se von Eckardstein iskazuje neuposredivom perfekcijom muziciranja, finih, gotovo impresionističkih nijansi zvučnih boja. Drukčije, dakako, zvuči sedmi dio poznatoga Kataloga ptica za klavir Oliviera Messiaena, sastavljen iz devet ulomaka, koji, kako je sam autor označio u podnaslovima, ocrtavaju muziku jezera od ponoći do jutarnjih sati.

Golema izražajna paleta Messiaenove glazbe Eckardsteinu je osobno veoma bliska. Messiaen, jedan od njegovih omiljenih skladatelja, na zapravo divan način spaja magiju zvučnoga kolorita sa svojim spiritualnim poimanjem prirode kao vječnog izvora nadahnuća. U sviranju Severina von Eckardsteina osjeća se ta sposobnost duboka razumijevanja glazbe, ne samo u njezinoj materijalnoj, zvučnoj pojavnosti, nego i u njezinoj transcendentalnoj supstanciji. Upravo po toj spiritualnoj dimenziji pristupa, von Eckardstein razlikuje se od većine današnjih, posebno mladih pijanista. Njegove pak zanatske, pijanističke, kvalitete uzorak su potpune perfekcije muziciranja, koja je više rezultat osobite razine spiritualne profiliranosti no isforsirana virtuoziteta. To se jasno čuje i u magistralnoj Eckardsteinovoj interpretaciji Prokofjevljeve osme sonate, koja u njegovu tumačenju otkriva nove nijanse zvučnosti i ekspresivnosti.

Izvrsna produkcija

Ukratko, spomenuti CD Severina von Eckardsteina, posebice u kontekstu njegova prodora u svjetsku pijanističku elitu nakon nedavna izvanrednog uspjeha na natjecanju Queen Elisabeth, može se svakako uvrstiti među najatraktivnije diskografske uratke, što ih strastveni ljubitelj klavirske glazbe trenutno može naći na europskom diskografskom tržištu. Posebna je vrijednost CD-a tekst Severina von Eckardsteina o odabranim djelima i njegovu vlastitom poimanju glazbe koju izvodi. Popratna knjižica otisnuta je trojezično, a diskografska tvrtka MDG (Musikproduktion Dabringhaus und Grimm) iz Detmolda, koja je objavila CD, pobrinula se za izvrsnu tehničku kvalitetu izdanja, budući da se koristi samo snimkama najbolje kakvoće, ostvarenima u prostoru prirodno optimalne akustike, i ne rabi nikakve tehničke postupke (zvučno filtriranje, umjetna jeka i sl.), koji krivotvore autentični zvučni zapis. Dvostruki razlog za slušanje ovog CD-a, koji sjedinjuje najveću kvalitetu umjetničke interpretacije i tehničke produkcije!

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 244

244 - 10. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak