Vijenac 243

Ples

DVD balet

Digitalno lepršanje

Adolphe Adam, Giselle, Arthaus Musik, 116 minuta

DVD balet

Digitalno lepršanje

Adolphe Adam, Giselle, Arthaus Musik, 116 minuta

Prilikom novovjekih premijera klasičnih baleta, u koje se ubraja i Giselle Adolphea Adama praizvedena 1841, suvremeni koreografi nastoje dodati nešto nova što će dobropoznatu koreografiju osvježiti i učiniti je pamtljivom. Koreografske intervencije na tkivu tako eterične strukture kao što je Giselle moraju se izvoditi s iznimnom pažnjom i poštovanjem prema izvornoj koreografiji Jeana Corallija i Julesa Perrota. Upravo takav bio je i rad Patricea Barta na produkciji Giselle u milanskoj Scali 1996.

Izvornu scenografiju i kostime Alexandrea Benoisa rađene početkom 20. stoljeća, za Giselle Sergeja Diaghileva i njegovog Balletes Russes na temelju skica rekonstruirao je Angelo Sala. Starija od stoljeća, scenografija je zadržala uvjerljivost (posebice u drugom činu), dok je malo zrnce patine pridonijelo određenoj bajkovitosti ugođaja prvog čina.

Rezultat suradnje Barta i Sale vrlo je tradicionalna (u najboljem značenju te riječi) produkcija koja počiva na iznimnim solistima. Alessandra Ferri naprosto blista u naslovnoj ulozi. Gotovo idealna kombinacija godina koje joj dopuštaju da bude i likom uvjerljiva krhka Giselle te životnog iskustva i visoke plesačke tehnike što pridonosi izražajnosti, u konačnici rezultira dirljivom interpretacijom. Odličnog partnera Ferri je imala u Massimu Murruu, čija je interpretacija grofa Albrehta plesački i glumački vrlo uvjerljiva. Hilariona je plesao Maurizio Vanadia, a vilinsku kraljicu Myrthu s primjerenom hladnoćom i bešćutnošću brazilska balerina Isabel Seabra. Seljački pas de deux plesali su Beatrice Carbone i tada vrlo mladi dvadesetjednogodišnji Roberto Bolle, kojeg je nedavno imala prilike vidjeti i zagrebačka publika te se tako uživo uvjeriti u njegovu tehničku superiornost i iznimnu sceničnost.

Izvedbom je, poštujući sve zadanosti partiture i melodiozno oblikujući zvuk odličnog orkestra, sigurno ravnao Paul Connely.

DVD snimku odlikuje vrlo dobra režija (zaslužan za to je i Dinko Bogdanić, potpisan kao konzultant za snimanje) te visoka kvaliteta slike i dolby digital stereo zvuk. Izdanje prati uobičajena knjižica u kojoj se, osim sadržaja baleta, nalaze i tekstovi o autoru, produkciji te solistima.

Goran Ivaniš

Vijenac 243

243 - 26. lipnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak