Vijenac 242

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Stanko Vrtovec

Sadržaj u formi

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Stanko Vrtovec

Prostori imaginacije


slika

Stanko Vrtovec rođen je godine 1947. u Mariboru. Po zanimanju je fotograf. Član je Fotokluba Zagreb od godine 1968, kada počinje njegova izložbena djelatnost.

Sudjeluje na stotinjak izložbi fotografije, u zemlji i inozemstvu, pri čemu osvaja oko dvadesetak različitih nagrada.

Godine 1973. Fotosavez Jugoslavije dodjeljuje mu počasno zvanje kandidata majstora fotografije.

Član je ULUPUH-a od 1974.

U svome radu mnogo pozornosti posvećuje portretima, prirodi i life-fotografiji, a onda se posvećuje fotomontažama nadrealne fotografije.

Održao je i nekoliko samostalnih izložbi fotografije, i to: Zagreb (1971, 1975, 1976), Ljubljana (1979) i Zagreb (1981, 1990).

Živi i radi u Zagrebu.

Vladko Lozić

Djelo Stanka Vrtovca zastupljeno je mnoštvom kvalitetnih radova. Oni nisu plod trenutka ili mode, nisu nastali slučajno, plod su visokog zanatskog umijeća i godinama njegovana iskustva. Njegove izložbene fotografije najbolje govore o svom tvorcu i pokazuju sve umijeće stvaranja, kao i autorovu ravnopravnost u odnosu na mnoge fotografe i izvan matičnoga kluba, što mu je donijelo mnoštvo vrijednih priznanja.

Stanko Vrtovec, pravi fotografski entuzijast, uvijek je smatrao kako će upravo u Fotoklubu Zagreb pronaći željenu sredinu. Ona mu je zauzvrat pružila mogućnost da pokrene svoje kreativne naboje i da se snagom zajedničkog htijenja afirmira kao fotograf mlađega naraštaja. Samoprijegornim radom uklopio se u to amatersko društvo, a posebnim načinom stvaranja i pogleda na fotografiju dao poticaje, za mnoge nove pokušaje koji će slijediti i prihvatiti veći broj mlađih članova kluba. Bez obzira što obrađuje, life ili portet, njegov je koncept svakim novim nastojanjem doživljavao nadgradnju, ostvarujući uspjeh i sveopću prihvaćenost.

I kada sa svojim jabukama i lokomotivama otvara novo poglavlje stvaralaštva, ulazeći u područje čistog eksperimenta, ostaju fine tvorbe oblika i njihovi jasni međusobni odnosi zapaženi već na njegovim ranijim djelima. Oko pozorna promatrača zapazit će kako se vrlo obzirno okreće od već učinjenoga i kako vrlo osobno napušta sve ono dojučerašnje te postupno ulazi u novi prostor vlastite imaginacije.

Zahvaljujući njegovoj maštovitosti, kreativnu načinu promišljanja i velikom znanju, Stanka Vrtovca doživljavamo kao jednu od rijetkih ličnosti naše fotografske scene, kao autora kojemu je darovano da svoje misli i nastojanja potpuno oslobodi i pretoči u fotografske slike trajne vrijednosti.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 242

242 - 12. lipnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak