Vijenac 242

Mm

Immersion Cinema — interaktivna budućnost kina

Gledatelji redatelji

Svaki gledatelj pred sobom ima 15-inčni touchscreen, koji ga prati i informira o događanjima tijekom cijeloga filma. Osim toga pomoću njega sakuplja nužne informacije, komunicira s ostalim igračima te aktivno odlučuje o razvoju filma

Immersion Cinema — interaktivna budućnost kina

Gledatelji redatelji

Svaki gledatelj pred sobom ima 15-inčni touchscreen, koji ga prati i informira o događanjima tijekom cijeloga filma. Osim toga pomoću njega sakuplja nužne informacije, komunicira s ostalim igračima te aktivno odlučuje o razvoju filma

Prije više od stotinu godina pojavio se novi oblik zabave — kinematografija. O genijalnosti toga izuma najbolje svjedoči njegova sveprisutnost i u današnjem svijetu. I dok je film tijekom povijesti doživio mnoštvo preobrazbi, od zvuka preko boje do specijalnih efekata, neki su dijelovi ostali nepromijenjeni — baš kao u trenutku prve izvedbe. Riječ je o ulozi gledatelja, koja je uvijek ista — pasivnoga promatrača koji se prepušta svijetu mašte ponuđenu kao gotov proizvod u obliku filma.

Položaj gledatelja tek je danas, u 21. stoljeću, doživio ozbiljnu promjenu. Gledanje je zamijenilo djelovanje, a slušanje komuniciranje. Kinoprojektor napravio je mjesta računalu, a celuloid digitalnoj tehnologiji. Nije pretjerano nazvati revolucijom u kinematografiji ono što je stvoreno konceptom Immersion Cinema. Što je toliko posebno u odnosu na uobičajeno kino?

Okruženi platnima

Sama dvorana već se na prvi pogled razlikuje od uobičajene. Umjesto jednoga platna kojem su okrenuti svi prisutni tu su tri platna što okružujuje gledateljstvo. Zvučna kulisa zajamčena moćnim zvukom dolby digital 5,1 upotpunjuje osjećaj savršene zaokruženosti. Svaki gledatelj pred sobom ima 15-inčni touchscreen, koji ga prati i informira o događanjima tijekom cijeloga filma. Osim toga pomoću njega sakuplja nužne informacije, komunicira s ostalim igračima te aktivno odlučuje o razvoju filma. Cijeli se film dakako odvija u besprijekornoj 3D-tehnologiji. Ništa ne ograničava savršeni doživljaj.

Filmovi počinju kao i kod uobičajenih predstava. Kratak uvod u radnju, prikaz situacije i najava svega što se može očekivati. Onda postaje zanimljivo. Vrlo se brzo, naime, pojave problemi. Ovisno o scenariju koji gledatelj odabire suočava se sa smrtno bolesnim astronautom, morskim grabežljivcima ili drugim izazovima koje valja savladati. Gledateljima se u takvim situacijama nudi niz mogućnosti postupanja. Ovisno o izboru većine radnja se nastavlja. Tako se može razvijati u više od stotinu smjerova. U slučaju bolesnog astronauta bi to značilo izbor između liječenja pluća ili srca, operacije ili lijekova, života ili smrti. Radi lakšeg i točnijeg donošenja odluke publika se može samostalno informirati putem svojih LCD-ekrana. Na raspolaganju stoje cjelokupne baze podataka uz napredne animacije, koje primjerice objašnjavaju procese u ljudskom tijelu i tako ukazuju na ispravne postupke. Više informacija dakako znači veće izglede za uspjehom.

Spajanje igre i filma

Interaktivnost je osnovno obilježje toga kina. Odvija se čak na dvije razine: prva je s filmom. Odluke gledatelja određuju razvoj radnje. Druga je razina interaktivnosti međuljudska. Auditorij u rješavanju zadataka brzo počinje komunicirati, nagovarajući suigrače da postupe u skladu s njihovim uvjerenjima.

Predstava poprima dimenzije videoigrice nakon prolaska taktične faze. Tako nakon dijagnoze dolazi borba protiv bolesti. To znači da igrači ubijaju viruse laserima. Tko ih pogodi najviše, odlazi doma kao pobjednik.

Spajanje elemenata igre i filma sa složenim zadacima nema samo zabavnu vrijednost. Pedagozi pojačano ističu didaktičku korist tog oblika interakcije. Tako i ne čudi što su prve kinodvorane za Immersion Cinema otvorene upravo u muzejima diljem Sjedinjenih Država. Tko u Europi želi iskušati sreću u virtualnoj pustolovini, morat će otputovati u engleski Sellafield. Tamo se, naime, nalazi prva i za sada jedina dvorana Immersion Cinema. Utješno je da se tamo nudi za sada jedinstven i posebno zanimljiv scenarij: publika u roku od trideset minuta mora smisliti način elektrifikacije cijele imaginarne nacije. Jeste li spremni?

www.imm-studios.com

Domagoj Cerovac

Vijenac 242

242 - 12. lipnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak