Vijenac 241

Kazalište

Kazalište Komedija: Dobro došli, gospon mjuzikl!, red. Vlado Štefančić

Zabavni miš-maš

Je li najava Jarunfesta i premijere Kose bio pravi povod za Gospona mjuzikla, ne znamo, ali znamo da nas je revija razveselila, rasplakala i dobro nasmijala

Kazalište Komedija: Dobro došli, gospon mjuzikl!, red. Vlado Štefančić

Zabavni miš-maš

Je li najava Jarunfesta i premijere Kose bio pravi povod za Gospona mjuzikla, ne znamo, ali znamo da nas je revija razveselila, rasplakala i dobro nasmijala

Glazbena revija Dobro došli, gospon mjuzikl! pokazatelj je da Komediji ne treba poseban povod kako bi se prisjetila starih i novih melodija koje su u mjuziklima, glazbenoscenskim djelima i rock operama godinama oduševljavale Komedijinu publiku. Revija je zamišljena kao svojevrstan koncert: na jednoj polovici pozornice smješten je orkestar pred kojim se izmjenjuju dirigenti (Veseljko Barešić, Tomislav Uhlik, Dinko Appelt, Josip Cvitanović, na čelu sa još nenadmašenim Miljenkom Prohaskom), a na drugoj su smješteni pjevači za koje su postavljeni mikrofoni.

No, naravno, Komedija ne može bez ispunjavanja scene glumcima, zborom i plesačima, pa se druga polovica ionako male scene pokazala premalom za mnoštvo zbivanja koje je ansambl predočio publici. Glazbeni brojevi iz mjuzikla nisu se nizali jedan za drugim, nego ih je povezivao govor glumaca na sceni. Ideja je dobra, jer na taj način gledatelj ne mora neprestano zavirivati u programski listić, ali je tempo izmjene dijaloga i glazbe (osim u rijetkim slučajevima) bio prespor za takav oblik glazbene revije.

Pucanje po živcima

Nedostatak uvodne dinamike prvi je razbio Boris Pavlenić u pjesmi Da sam ja bogatašiz mjuzikla Guslač na krovu J. Brocka i J. Steina. Dugo iskustvo i srastanje s pozornicom izbijalo je iz svakoga djelića njegova nastupa i on se dobro zabavljao kao i publika, a scenski pokreti kao da su dolazili sami od sebe. Jedan od vrhunaca večeri bila je Ave Maria iz rock opere Gubec beg, koju je ekskluzivno dirigirao Miljenko Prohaska i koju je, jednako ekskluzivno, izvela Tina Rupčić. Nije bilo jednostavno izvesti taj broj nakon što smo ga čuli u izvedbi Radojke Šverko i Josipe Lisac, ali Tina je oduševila i publiku i vašu kritičarku. Od svih glazbenih brojeva predstavljenih u Dobro došli, gospon mjuzikl! ovaj je najviše vikao za još. Hoće li »Komedija« ponovno postaviti Gubec-bega s Tinom Rupčić u glavnoj ženskoj ulozi? Mislim da bi uspjeh bio unaprijed zajamčen.

Prvi dio programa donio je i pjesmu Time To Say Goodbye, koja, doduše, ne pripada ni jednom mjuziklu ili rock-operi, ali koju je izvrsno izveo duet Sandra Bagarić — Đani Stipaničev. Posljednji broj iz prvoga dijela programa ponovno je razveselio: bio je to kolaž iz mjuzikla O-Kaj. Nakon neočekivana pucnja dirigenta Josipa Cvitanovića publika nije znala da je to samo početak i da će još nekoliko puta poskakivati sa svojih stolaca zbog zvuka revolvera, koji je postojano ležao na dirigentskom pultu. Plesači i plesačice razdragano su ispunili pozornicu, a stara ekipa Boris Pavlenić, Lukrecija Brešković i Vlado Kovačić pokazala je da je i O-Kaj u odličnu stanju i da bi se mogao ponovno prikazivati.

Duboko emotivna reakcija

Nakon veselja O-Kaja, drugi dio naglo se uozbiljio. Jasna Bilušić kao Edith Piaf nije izgubila ni trunčice uvjerljivosti u glazbenoj i glumačkoj prezentaciji velike francuske pjevačice, a Đani Stipaničev u ulozi Jesusa iz mjuzikla Jesus Christ Superstar i dalje je pjevao Gethsemane tako da se — i od tehnički i glazbenog savršenstva izvedbe i od niza emocija koje pobuđuje pjesma izdana sveca čovjeku srce steže u duboko emotivnu reakciju.

Kolaž iz veselo-stravičnog mjuzikla Mali dućan strave H. Ashmana i A. Menkena bio je poziv gledateljima da, ako već nisu, pogledaju simpatično-dinamičnu predstavu i njezine iznimno dobre izvođače, a posljednji broj, koji je u propagandnom listiću mistično nazvan »glazbena najava Jarunfesta 2003.« bio je doista izravan poziv. Na mjuzikl Kosa, naravno. Je li najava Jarunfesta i premijere Kose bio pravi povod za Gospona mjuzikla, ne znamo, ali znamo da nas je revija razveselila, rasplakala i dobro nasmijala. Gospon mjuzikl, stvarno ste u Zagrebu dobro došli!

Irena Paulus

Vijenac 241

241 - 29. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak