Vijenac 241

Časopisi

Sve relevantniji

»Cantus«, glasilo Hrvatskog društva skladatelja, gl. ur. Erika Krpan, br. 120, Zagreb, 2003.

Sve relevantniji

»Cantus«, glasilo Hrvatskog društva skladatelja, gl. ur. Erika Krpan, br. 120, Zagreb, 2003.

Najveći prostor u 120. broju »Cantusa« dobio je, primjereno svojem značenju, Muzički biennale Zagreb (MBZ). Budući da, zbog njihova broja, nije bilo moguće opširnije popratiti sva događanja na Biennalu, uredništvo je izabralo priredbe o kojima su objavljeni opširniji osvrti. Tim izborom zakinut je plesni teatar, koji je obrađen usputno. Budući da je ples na Biennalu bio prilično zastupljen, zaslužio je poseban tekst, bez obzira na moguća djelomična preklapanja s ostalim osvrtima.

U sklopu idućega MBZ 2005. odvijat će se i Svjetski dani glazbe. Uvjet za uspjeh takve manifestacije, osim najviše umjetničke i organizacijske razine, jest i prisutnost publike koja će tu međunarodnu glazbenu manifestaciju pretvoriti u pravi svjetski događaj. Nažalost, o razini (ne)kulture posjetitelja Biennala svjedočilo je njihovo izlaženje (praćeno bučnim lupanjem vratima) s izvedbe »opere hemofikcije« Obrazom uz obraz meksičkoga skladatelja Juana Trigosa. Upravo na tom primjeru glavna je urednica u dijelu uvodnika ukazala na razlike između dojma (stanja trenutnog raspoloženja) i vrijednosnog suda (temeljena na znanju) o nekom djelu. Nikša Gligo autor je vrlo zanimljiva članaka o posljedicama spajanja nespojivog u Trigosovu djelu.

Pišući o premijeri baleta Mačak u čizmama Brune Bjelinskog u zagrebačkom HNK Jagoda Martinčević založila se za sustavniju revalorizaciju hrvatske baletne baštine. Svako tko se ikad susreo s traženjem po arhivima zna koliko je to mukotrpan i neizvjestan posao. Upravo stoga lijepo je znati da je, zahvaljujući upornosti istraživača, djelovanje plesne umjetnice Mirjane Dragane Janeček, naše Isadore Duncan, te skladatelja Tihomila Vidošića i Ivane Lang barem dijelom otrgnuto zaboravu.

Sve navedeno tek je izbor iz sadržaja novoga broja »Cantusa«, koji definitivno prerasta okvire glasila Hrvatskog društva skladatelja i postaje sve relavantniji časopis za praćenje domaće glazbene scene.

Ljubica Ivanišević

Vijenac 241

241 - 29. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak