Vijenac 241

Časopisi

Putovima filmske glazbe

Film Score Monthly, ur. Tim Curran, Vineyard Haven: LLC., USA, vol. 8, no. 2

Putovima filmske glazbe

Film Score Monthly, ur. Tim Curran, Vineyard Haven: LLC., USA, vol. 8, no. 2

Časopis »Film Score Monthly« prije osam godina pokrenulo je nekoliko entuzijasta na čelu s urednikom i izdavačem Lukasom Kendallom. S vremenom se iz propagandne slikovnice »Film Score Monthly« pretvorio u ažuran časopis koji, s dosta humora, ali i ozbiljnosti svojstvene mladim ljudima, obrađuje aktualne teme većinom američke filmske glazbe.

Uz uobičajenu uvodnu riječ (koju u posljednje vrijeme piše urednik Tim Curran), novosti (nominacije za nagradu Oscar, Grammy i sl.) i Mail Bag te iscrpne recenzije novih (Bande New Yorka, Chicago, 25th Hour, Evelyn) i starih (The Pirate, Zoo, XXX, Dragonwyck) soundtracka, broj 8/2 (veljača 2003) donosi nekoliko analitičkih članaka i intervjua s posebnim naglaskom na predoskarovsku groznicu.

U oskarovskom duhu

U članku How the Awards Were Won Scott Bettencourt, desetljeće po desetljeće, strpljivo objašnjava načela i pravila glasanja za glazbenu nagradu Oscar, koji su se tijekom vremena mijenjali jednako kao što su se mijenjali nazivi nagrada u kategoriji glazbe. U oskarovskom duhu pisao je i jedan od stalnih analitičara čaropisa, Jeff Bond. U članku Curse of the Sequel pita se zašto ove godine partitura Howarda Shorea The Two Towers nije ni nominirana, premda je Prstenova družina prošle godine dobila Oscara i premda su mnogi drugu partituru proglasili još boljom od prve.

Časopis donosi i prikaz serije koncerata Johna Williamsa koji su održani početkom godine u Washingtonu. Mark Hasan u članku Vice Is Still Nice prikazuje glazbu skladatelja Jana Hammera (danas najpoznatijeg kao skladatelja glazbe TV-serije Miami Vice), James Eppler u razgovoru je predstavio Graemea Revella i njegovu filmsku glazbu (Daredevil), a posebno je bilo zanimljivo pročitati razgovor s orkestratorom Conradom Popeom (orkestracije partitura Stuart Mali, Amistad, Ratovi zvijezda, Harry Potter, Zvjezdane staze, Meksikanac), koji je Dougu Adamsu i čitateljima FSM-a otkrio neke posebnosti svoga zanimanja (iznimno poznavanje instrumentalnih specifičnosti Goldmitha, Silvestrija, Williamsa i drugih, donošenje odluka o pojačanju ili smanjenju sastava, značenje pojedinih glazbenih oznaka za pojedine filmske skladatelje i slično).

Irena Paulus

Vijenac 241

241 - 29. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak