Vijenac 241

Ples

Četvrta Platforma mladih koreografa u Zagrebu, CEKAO Zagreb, Mama, Trešnja, Vidra, Komedija

Otvorenost prema novom

Proširena Platforma utječe na nove ljude, koji će paralelno s razvojem suvremenoga plesnog pokreta pratiti i razvijati nove tendencije u potpunom scenskom oblikovanju koreografije

Četvrta Platforma mladih koreografa u Zagrebu, CEKAO Zagreb, Mama, Trešnja, Vidra, Komedija

Otvorenost prema novom

Proširena Platforma utječe na nove ljude, koji će paralelno s razvojem suvremenoga plesnog pokreta pratiti i razvijati nove tendencije u potpunom scenskom oblikovanju koreografije


slika

Platforma mladih koreografa svake godine postaje sve otvorenija za nove autore. Organizatorice festivala, Tamara Curić i Larisa Lipovac, ponudile su čak tri radionice i tri koreografske večeri na kojima su se predstavili domaći i strani autori.

Praktični dio činile su plesna radionica Vesne Etche Dvornik, orijentirana na contact, movement i partnering improvizaciju, zatim radionica dramaturgije u plesu Gorana Sergeja Pristaša i Ivice Buljana i radionica s temom oblikovanja svjetla u plesnim predstavama koju je vodio Saša Mondecar. Tako proširena Platforma utječe na nove ljude, koji će paralelno s razvojem suvremenoga plesnog pokreta pratiti i razvijati nove tendencije u potpunom scenskom oblikovanju koreografije.

Šansa za neprihvaćene

Još je jedna novost na ovogodišnjoj Platformi Showcase, večer namijenjena svim prijavljenim autorima koji nisu prošli selekciju pa im je prvi put na Platformi ipak omogućen izlazak pred publiku. Na Showcaseu predstavili su se Ana Bakotić, Lia Haraki, Ana Mihovilić, Sanja Tropp, te Siniša Bukinac i Ingrid Radman. Konceptualno najzanimljivija bila je zagrebačka plesačica Sanja Tropp koja je u radu Utjecaj mjeseca na život homo sapiensana (slučaj ženske jedinke) fragment 2. 2 na zgodan način upotrijebila projekciju, usmjerivši je na veliki bijeli balon koji visi sa stropa da bi poslije s njim i plesala.

U okviru Večeri stranih koreografa solo su nastupile Vesna Etcha Dvornik iz Ljubljane i makedonska plesačica i koreografkinja Labanova usmjerenja Iskra Šukarova. Češki dvojac DuWadance, koji smo već imali prilike vidjeti na ovogodišnjem Testu! ovaj put izveo je koreografiju A small parable. Jaro Vinarsky i Tomáš Krivošík i u ovom se radu bave pitanjima identiteta i transformacije i toga se dotiču kako putem koreografskog materijala, tako i uporabom teksta, svjetla i videa. Posebno je zanimljiv rad Nijemca Hansa-Wernera Klohea Gehthörtspricht, što doslovno znači sluša-govori, pa je i u tako naslovljenoj, dinamičnoj i cjelovitoj koreografiji, odnos tijela i glasa, zapravo odnos tijela dviju šaputavih plesačica i tijela vokalista, također snažnog izvođača. U tim čistim i jasnim odnosima Reinerov se glasovni materijal isprepleće s pokretom, uglavnom kao niz besmislenih ritmičnih slogova, a u jasnoj vezi s tijelima dviju sjajnih plesačica. Taj rad jedan je od dvaju zaista cjelovitih koji su prikazani na ovogodišnjoj Platformi.

Na finalnoj večeri predstavilo se pet domaćih koreografa, svaki od njih vrlo specifična stila. Premda ne mogu ne zapitati se što je Sanja Petrovski, zadarska autorica s dugogodišnjim iskustvom i dokazanim radom u Zadarskom plesnom ansamblu, radila među mladim koreografima koji se tek žele dokazati?

Smirivanje u malim valovima

Tatjana Grabar iz Pule triom Influence pokazala je vrlo jak osjećaj za likovnost na sceni te dobro manipuliranje koreografskim materijalom u kojem je vrlo vidljiv utjecaj jazz dancea, gimnastike i ritmike. Iz Pule je i Sara Kuzel, vrlo zanimljiva autorica, inače polaznica SEAD-a, plesne akademije u Salzburgu. Njezino tijelo gotovo da leti, čas se smirujući u male valove, čas dinamično prelazeći prostorom. Poput mušice pod uličnom lampom, njezini su pokreti ujedno valoviti i treperavi, bez ikakvih tehnoloških pomagala, samo inteligentnom uporabom tijela, ona ostavlja dojam svjetlosne zrake.

Homo ludens (homo-loo-dance) Sanje Petrovski, namjerno se služi svakodnevnim pokretom, lišenim koda neke plesne tehnike. Na humorističan način poigrava se kostimom i tekstom, dok bi videomaterijal bio još bolje uklopljen da je montiran. Ani Mihovilić ovo je druga koreografija s kojom se prijavila na Platformu, a obje izvodi u duetu s Ivom Šaronjom. Movements, idejno i koreografski razrađenija, prošla je selekciju.

Selma Banich jedna je od autorica na hrvatskoj plesnoj sceni koja zaista pokazuje cjelovito razmišljanje o svojem radu. Limb je glazbenoplesni duet s gitaristom Adamom Semijalcem. Oboje se čitavu izvedbu nalaze na suprotnim dijagonalnim rubovima pozornice i svaki u svom mediju grade materijal sačinjen samo od okrajaka (rubova), koji naslojeni i spojeni zajedno čine snažnu, pročišćenu scensku sliku.

Jelena Mihelčić

Vijenac 241

241 - 29. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak