Vijenac 239

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Nagrade ruskoga glumišta

KAZALIŠNI GLOBUS

Nagrade ruskoga glumišta


slika

Petrograd Nakon gotovo trotjednoga trajanja završen je ruski nacionalni kazališni festival Zlatna maska. Festival osnovan 1995. i zasnovan na konceptu da sve nominirane predstave u svim kategorijama tijekom dvadeset dana igraju na scenama nekoga grada gdje se s njima mogu upoznati i žiriji i najšira publika, ove je godine prvi put premješten iz Moskve i održan je u Petrogradu. Posljednje večeri festivala održana je svečanost na kojoj su objavljene i uručene nagrade u brojnim kategorijama koje uključuju operu, dramu i balet. Iz velikoga broja nagrađenih izdvajam samo nekoliko najvažnijih: Zlatna maska za najbolju režiju dodijeljena je Kama Ginkasu za režiju predstave Dama sa psetancetom u produkciji moskovskoga Kazališta mladoga gledatelja, a ista je produkcija zaslužila i nagradu za najbolju predstavu u kategoriji male forme. Najbolja je predstava u kategoriji velike forme Moskovski zbor Ljudmile Petruševskaje u režiji Igora Konjajeva i produkciji Dramskog kazališta Maly iz Sankt Petersburga, a nagradu za najboljega kazališnog umjetnika zaslužio je Jurij Harikov za predstavu Majka hrabrost kazališta SamArt iz Samare.

Zadivljeni Čehovom


slika

London Komercijalnom kazalištu londonskoga West Enda već niz godina dio engleske kritike spreman je napisati osmrtnicu, žaleći se na predvidljivost i, istina, visok standard, ali bez prave umjetnosti. No, nakon premijere Čehovljeve Tri sestre u režiji Michaela Blakemorea u kazalištu Playhouse, kritičari su se posuli pepelom izjavivši kako je West End, dok god ima ovakve produkcije, itekako živ. Natjecanje u kritičarskim iskazima divljenja posebno se odnosi na kreaciju Maše poznate britanske kazališne i filmske glumice Kristin Scott Thomas, koja je očito oborila s nogu tradicionalno hladne britanske kritičare. Svi međutim ističu kako je ona samo prva među jednakima ne mogavši dovoljno nahvaliti cijeli glumački ansambl, koji daje svoj maksimum, i samu produkciju najboljeg Čehova kojeg su gledali.

Augenblick mal!?


slika

Berlin Kasno proljeće festivalsko je vrijeme na starom kontinentu, a festo-manija ne isključuje kazališta čija su publika mladi i djeca. Augenblick mal!, sedmi po redu bijenalni susret njemačkih kazališta za djecu i mlade održava se u Berlinu od 3-8. svibnja. Na festivalu će biti predstavljeno deset najboljih njemačkih kazališnih produkcija za djecu i mlade, a gostovat će i ruska kazališta s tri predstave za jako mladu gospodu i dame, bit će to i mjesto susreta glumaca, redatelja i producenata, svih onih koji su njemačko kazalište za djecu učinili jednim od najjačih u Europi. Od Cyranoa, Čehova, Majke hrabrosti i Tri starca koji su odbili umrijeti pa sve do Nove europske drame i Mayenburgova Vatrenog lica za one starije od petnaest godina, Augenblick mal! bit će reprezentativna slika stanja kazališta za djecu i mlade ne samo u Njemačkoj.

Povratak Davida Greenspana


slika

New York Nakon punih devet godina David Greenspan (1956), popularni američki dramatičar, vratio se na čuvenu njujoršku scenu, u Playwrights Horizons, gdje je praizveden njegov komad She Stoops to Comedy, koji se vrti oko produkcije Shakespeareove komedije Kako vam drago. Priča je to o ljubormornoj glumici lezbijki Alexandri Page, koja se sprema na audiciju za ulogu Orlanda kako bi bila u blizini svoje ljubavi Alison, koja igra Rozalindu. Alexandru, djevojku prerušenu u muškarca, igra sam Greenspan, poznat i kao glumac, ali i redatelj, jedan od najsvestranijih karaktera suvremenog američkog glumišta, nagrađivan u svakom segmentu svoga kazališnog rada. Greenspan je poznat i po svom dramatičarskom interesu za bavljenje seksualnošću na sceni, gdje je po vlastitu priznanju znao i pretjerati. U She Stoops to Comedy zanimanje je pomaknuto prema nečem znatno prihvatljivijem, o čemu svjedoči i odlična recepcija komedije.

Jasen Boko

Vijenac 239

239 - 1. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak