Vijenac 236

Film

Glumac iz sjene

Adrien Brody

Nesporan produkt vrlo urbana njujorškog bruklinškog miljea, Adrien Brody ipak posjeduje svojevrsnu profinjenu fizičko-psihološku europsku kvalitetu

Glumac iz sjene

Adrien Brody

Nesporan produkt vrlo urbana njujorškog bruklinškog miljea, Adrien Brody ipak posjeduje svojevrsnu profinjenu fizičko-psihološku europsku kvalitetu

Jedini sin roditelja-umjetnika (otac slikar i profesor povijesti Elliot Brody i majka čuvena fotografkinja mađarskog porijekla Sylvia Plachy), Adrien Brody i sam je vrlo rano izrazio determiniranu svojeglavost u težnji bavljenja izvođačkim poslom (započevši kao mađioničar), te se glumački izobrazio na American Academy of Dramatic Arts i na High School for the Performing Arts.

Rođen 23. prosinca 1976. godine u njujorškom Brooklynu, Brody samom tom činjenicom nesporan je produkt vrlo urbana bruklinškoga miljea, no ipak posjeduje svojevrsnu profinjenu fizičko-psihološku europsku kvalitetu (dijelom i nasljeđe od majke te bake Poljakinje) — prije svega neobičan specifičan izgled. Visok, mršav, svjetlook i blijed, crne kose (što je dodatni kontrast suhonjavoj i izduženoj mu tjelesnoj građi), Brody posjeduje onu tankoćutnu neurozu, senzibilnu melankoliju i ranjivo ponorništvo duše Kafke, Chopina ili kakva askezom mučena trapljenika-sveca — izgladnjela svetog Franje; te i bolje pristaje uz jake, upečatljive i karizmatične karaktere kakve evocira. Takav je ponajprije u Pijanistu Romana Polanskog kao Wladyslaw Szpilman, poljski Židov i virtuozni pijanist koji je izbjegavši deportaciju, Drugi svjetski rat uspio preživjeti tri se godine skrivajući uz pomoć Pokreta otpora. Brody instinktivno i instantno osjeća Szpilmanovu izolaciju, patnju, očaj, impuls za preživljavanjem, i to se svakoga trenutka na ekranu i vidi, te mu je donijelo ne samo ovacije kritike nego i ključne nagrade i nominacije (Oskar, BAFTA, Zlatni globus...). Mladi glumac također iza sebe ima suradnju s impresivnom listom redatelja — Kenom Loachom (Bread and Roses), Terrenceom Malickom (Tanka crvena linija), Spike Leeom (Ljeto kad je ubijao Sam), Stevenom Soderberghom (King of the Hill), Barryjem Levinsonom (Liberty Heights). Pritom ga svi oni odreda doživljavaju uvijek na drugačiji, ali mahom kompleksan način, omogućivši mu na taj način širok raspon uloga. Bio on tako Soderberghov delikventni mentor glavnog lika, Leeov »munjeni i zbunjeni« panker/striptizer iz doba djelovanja serijskog ubojice poznatog pod imenom Samov sin, ili Malickov tužni vojnik, uvijek izranja najbolji dio sebe, te dokazuje da je pred njim blistava karijera.

Katarina Marić

Vijenac 236

236 - 20. ožujka 2003. | Arhiva

Klikni za povratak