Vijenac 235

Likovnost

Izložba Đanina Božića

Mrljama do komunikacije

O samim mrljama umjetnik kaže da su slučajne, ali on kontrolira tu spontanu slučajnost, koju ostavlja ili poništava intervenirajući laganim nanosima boje. Presudan je i faktor svjetla na koje Božić ne utječe, ali ono zasigurno (ovisno o prostoru) daje novu dimenziju. Dijelovi nedovršene serije Konstelacije u međusobnu su odnosu, ali locirane u prostoru galerije interpretiraju vlastitu priču o vještoj korelaciji boja, lima, linije...

Izložba Đanina Božića, Mala galerija, Pučko otvoreno učilište Poreč, 14. veljače–14. ožujka 2003.

Mrljama do komunikacije

O samim mrljama umjetnik kaže da su slučajne, ali on kontrolira tu spontanu slučajnost, koju ostavlja ili poništava intervenirajući laganim nanosima boje. Presudan je i faktor svjetla na koje Božić ne utječe, ali ono zasigurno (ovisno o prostoru) daje novu dimenziju. Dijelovi nedovršene serije Konstelacije u međusobnu su odnosu, ali locirane u prostoru galerije interpretiraju vlastitu priču o vještoj korelaciji boja, lima, linije...

U Maloj galeriji Pučkoga otvorenog učilišta Poreč otvorena je izložba Konstelacije Đ anina Božića. Umjetnik se predstavlja serijom radova na limu nastalim tijekom 2001. godine. Lim je osnovni materijal na kojem Đ anino Božić intervenira dodatnim materijalom: platnom i raznobojnim fragmentima papira uz interveniranje bušenjem.

Lim kao materijal pravi je medij na kojem Božić postiže efekte koncentričnih krugova, pravocrtnih linija, što sve asocira na igru materijalom. Prvi je dojam kao da su komadići papira nalijepljeni na lim, no, sam umjetnik demistificira rad otkrivajući da je platno pozadina lima.

Fizičke granice slike?

Tu su i rupice kroz koje uočavamo boje papira koje u komunikativno otvorenoj slici mijenjaju putanju od križa, vertikale... Božić je efekt geometrijski čistog postigao upravo umnožavanjem linija. Tako umnožena linija rotira se oko manjih s ucrtanim krugovima... On postiže viziju kruga koji se poslije u procesu oblikovanja zgušnjava i pred gledatelja postavlja druge oblike: spirale, dijagonale, čime postiže maksimalnu rotaciju. Uočljive su i mrlje na tehnički dorađenu limu bušenjem i umetanjem papira. O samim mrljama umjetnik kaže da su slučajne, ali on kontrolira tu spontanu slučajnost, koju ostavlja ili poništava intervenirajući laganim nanosima boje. Presudan je i faktor svjetla na koje Božić ne utječe, ali ono zasigurno (ovisno o prostoru) daje novu dimenziju. Dijelovi nedovršene serije Konstelacije u međusobnu su odnosu, ali locirane u prostoru galerije interpretiraju vlastitu priču o vještoj korelaciji boja, lima, linije...

U katalogu izložbe, otvorene do 14. ožujka, povjesničar umjetnosti Zvonko Maković navodi da se »oko više ne zadržava na fizičkoj granici slike, na njezinoj opipljivoj, monokromnoj, metalno sjajnoj koži, već nastoji prodrijeti u nepoznata prostranstva samo naslućujućih donjih zona...«

Diplomiravši na Pedagoškom fakultetu u Rijeci na odjelu likovnih umjetnosti 1986. godine, postaje članom Udruženja likovnih umjetnika Rijeke, od 1994. član je Zajednice umjetnika Hrvatske, od 1995. godine član HDLU-a Istre. Sudjelovao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama.

Ante Kovač

Vijenac 235

235 - 6. ožujka 2003. | Arhiva

Klikni za povratak