Vijenac 234

Glazba

CD šansona

Tek početak

Vlado Kreslin, Kreslinčice — najljubše pesmi, Založba Kreslin / Dancing Bear

CD šansona

Tek početak

Vlado Kreslin, Kreslinčice — najljubše pesmi, Založba Kreslin / Dancing Bear

Autor koji dva desetljeća provede u središtu jedne scene popularne glazbe i koji upravo doživljava vrhunac svoje popularnosti, ali i kreativnosti, zaslužuje da se njegov dotadašnji opus sakupi na jednom albumu najdražih pjesama.

Upravo je to slučaj s jedinstvenim slovenskim glazbenim fenomenom na vrhuncu umjetničke zrelosti — Vladom Kreslinom. Fenomenom stoga jer rijetko kojem umjetniku, pa tako i glazbeniku, uspije svome radu približiti tako širok raspon generacija kao što je to slučaj u Vlade Kreslina.

Autor mnogih nezaboravnih skladbi, u kojima su, nažalost, izvan Slovenije donedavno uživali tek rijetki sretnici, usprkos bogatu opusu iz devedesetih, zapravo se nalazi tek na početku svoje najzrelije stvaralačke faze. Umjetnik koji je od vlastitog, osobitog i vrlo osobnog senzibiliteta krenuo unatrag iz vlastitih je korijena, odnosno kreativne energije glazbene baštine Prekmurja, upio vrednote koje su mu otvorile potpuno nove stvaralačke vidike.

Na ovome, best of-izdanju, Kreslinčice — najljubše pesmi, dvostrukome albumu, slušatelju se pruža prilika pratiti logičnost cjelokupnog autorova samostalnog rada, koji obuhvaća veliki raspon glazbenih stilova. Ovdje su vrlo lako uočljivi autorski radovi s Kreslinova prvog samostalnog albuma Namesto koga roža cveti, poput Tista črna gitara, Tvoje jutro i naslovne skladbe. Nadalje, s Beltinškom bandom, skupinom prekmurskih pjevača i glazbenika izvorne pjesme (odreda sedamdeseto- i osamdesetogodišnjaka), autor je uglavnom posezao za obradama tradicionalnih napjeva, poput vrlo dojmljive Spominčice. Vrlo impresivno razdoblje u kojem je Kreslin skupinu mlađih glazbenika, Mali bogovi, vodio u svojoj verziji autorskog rock-izričaja pod utjecajem prekmurskih ugođaja ovdje imamo prilike pratiti u akustičnim skladbama s albuma Nekega jutra, ko se zdani.

Kako u dotadašnjem opusu pažljiviji slušatelj prati polako stapanje autorske pjesme i etnoutjecaja, čiji su primjer skladbe s albuma Pikapalonkica (neobičan spoj Beltinške bande i Malih bogova), jasno je vidljiv kamen međašalbuma Muzika — začudni multietnički opus iz sedam etničkih izvora: Prekmurja, Gorenjske, Istre, Međimurja, ali i izvorne bosanske sevdalinke, romske glazbe i američkog bluesa.

No, dok je ovo tek skup različitih stilova, skladbama s Kreslinova genijalnog posljednjeg albuma Ptič, ovdje predstavljena sa četiri skladbe, među kojima i prekrasne naslovne te Preko Mure, preko Drave, Kreslinov je izraz dosegnuo svojevrstan amalgam world music i zrelog autorskog izraza. No, kako smo već napomenuli, ma kako to čudno zvučalo za autora mnogih vrhunskih skladbi koji djeluje već dva desetljeća, od Kreslina tek treba očekivati najbolje.

Ovakvo predstavljanje autorskoga razvoja, uz nekoliko neobjavljenih skladbi, nastupa uživo, po jednim soundtrackom i skladbom iz kazališne predstave te glazbenim gostima, trebalo bi poslužiti kao primjer kako kreirati kompilacije.

Velimir Cindrić

Vijenac 234

234 - 20. veljače 2003. | Arhiva

Klikni za povratak