Vijenac 234

Fotografija

Izložba Novi fragmenti 2

Talenti za razvoj

Umjetnička djela što ih možete pogledati na izložbi u Gliptoteci svojevrstan su mozaik tendencija umjetnika od kojih većina pokazuje spremnost i talent za razvoj vlastitih potencijala u ozbiljniju fazu, no osim slične generacijske pripadnosti i vjernosti tradicionalnim tehnikama nemaju zajedničke točke

Izložba Novi fragmenti 2, Gliptoteka HAZU, 12. veljače — 1. ožujka 2003.

Talenti za razvoj

Umjetnička djela što ih možete pogledati na izložbi u Gliptoteci svojevrstan su mozaik tendencija umjetnika od kojih većina pokazuje spremnost i talent za razvoj vlastitih potencijala u ozbiljniju fazu, no osim slične generacijske pripadnosti i vjernosti tradicionalnim tehnikama nemaju zajedničke točke

Još od vremena Lea i Gertrude Stein početkom prošloga stoljeća u Parizu i poslije čitavih obitelji mecena, kao što Guggenheim, Rockefeller, Whitney ili Morgan u New Yorku traje financijsko podupiranje umjetnika u smislu stvaranja zbirki koje su jezgre mnogih muzeja moderne umjetnosti u svijetu. Svaka od njih ima posebnu priču, s manje ili više zanimljivih detalja karizmatičnosti i ekscentričnosti pojedinoga kolekcionara (sjetite se Peggy Guggenheim i njezine palače u Veneciji, u kojoj se družila s umjetnicima i društvenom elitom svoga doba). U svakom slučaju njihova ulaganja u suvremene umjetnike isprepletena su u zajedničkoj povijesti umjetnosti 20. stoljeća.

Banka mecena

U tom kontekstu premda je mecenatstvo iz raznoraznih razloga danas prilično slabašno u Hrvatskoj, a gore spomenuti kolekcionari pripadaju povijesti, ovakve akcije privatnih i javnih institucija pojačale su se u posljednjih nekoliko godina u suradnji s muzejima i galerijama. Novi fragmenti 2 izložba je radova u obliku natječaja koje je raspisala Erste & Steiermärkische banka za akademske umjetnike mlađe od 35 godina, pa su sada u vlasništvu banke. Tako je žiri (povjesničari umjetnosti Ariana Kralj, Vanja Babić, Patricia Kiš te umjetnici Božica Matasić i Bane Milenković) napravio selekciju od dvadesetak mladih umjetnika od kojih je spomenuta banka otkupila pedesetak djela (natječaj je proveden i 2001).

Umjetnička djela što ih možete pogledati na izložbi u Gliptoteci svojevrstan su mozaik tendencija umjetnika od kojih većina pokazuje spremnost i talent za razvoj vlastitih potencijala u ozbiljniju fazu, no osim slične generacijske pripadnosti i vjernosti tradicionalnim tehnikama (otkupljena je i ambijentalna instalacija Ivane Franke i digitalne fotografije Roberta Šimraka) nemaju zajedničku točku. Zbirka nije izgrađena u smislu izbora jednog smjera ili profila umjetnika te se vrlo različit senzibilitet i unutrašnja kvaliteta djela kreću u osjetnim oscilacijama. U izboru žirija tako su se našli Alem Korkut, Alen Floričić, Mladen Vukres, Hrvoje Kern, Vlatka Rudeš Vončina, Petra Grozaj, Jakov Đ inđić, Gordana Bralić, Robert Šimrak, Vendi Babeli, Svebor Vidmar, Ivana Vidović, Jadranka Ivaniš, Smiljana Frlan, Igor Pauška, Hrvoje Majer, Ana Vivoda, Gordana Bakić, Matko Vekić, Nikolina Manojlović Vračar, Tomislav Šiško Vuković, Ivana Franke i Josip Zanki.

Slikar Matko Vekić uljima na platnu Most i Automobil dokazuje zanimljivo baratenje tradicionalnom tehnikom, kojoj je uspio, putem uobičajenih motiva, dati novi smisao, kipari Alem Korkut i Tomislav Šiško Vuković; premda po senzibilitetu dijametralno različiti, prvi lagano i lirski otvara formu i otkriva slojevite mogućnosti materijala, a drugi se koristi kamenom u zbijenoj grubo stiliziranoj formi. Umjetnica Ivana Franke afirmirala se ambijentalnim instalacijama u bijelom kojima se računa na višestruki vizualno-taktilni efekt na čovjeka u prostoru.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 234

234 - 20. veljače 2003. | Arhiva

Klikni za povratak