Vijenac 234

Glazba

CD klasika

Riječki pothvat

Riječki klavirski duo Nina Kovačić — Roberto Haller

CD klasika

Riječki pothvat

Riječki klavirski duo Nina Kovačić — Roberto Haller

Među rijetkim izdanjima hrvatske diskografije posvećenima klasičnoj komornoj glazbi, prije otprilike tri godine pojavila se kompaktna ploča Riječkog klavirskog dua. Riječ je o privatnom diskografskom projektu ostvarenom uz pomoć odjela za kulturu Gradskog poglavarstva grada Rijeke, glazbene škole Ivan Matetić Ronjgov iz Rijeke, glazbene škole Franjo Lučićiz Velike Gorice, te foto studija Matej. Spomenuti CD realiziran je u sklopu obilježavanja desete obljetnice umjetničkog djelovanja Riječkog klavirskog dua u sastavu Nina Kovačić i Roberto Haller. Oboje pijanista vrlo su aktivni glazbenici, posebno u svojoj matičnoj sredini. Nina Kovačić već je godinama profesorica glasovira na riječkoj glazbenoj školi Ivan Matetić Ronjgov, a predano se bavi i koncertiranjem — posebno u raznim komornim ansamblima. Roberto Haller, njezin učenik iz srednje škole, koji je klavir diplomirao na tršćanskom konzervatoriju Giuseppe Tartini, također je aktivni komorni glazbenik (pijanist i čembalist), a djeluje i kao skladatelj. Njegova pijanistički vrlo vješto koncipirana skladba Allegro appassionato za dva klavira uvrštena je i na ovu kompaktnu ploču.

Iz svog bogatog repertoara Riječki klavirski duo predstavio je još nekoliko ostvarenja za klavirski duo: Mozartovu sonatu u D-duru, K. V. 488, Šest etida u obliku kanona op. 56, Roberta Schumanna, u Debussyjevoj transkripciji za dva glasovira, poznatu suitu Scaramouche Dariusa Milhauda, te Varijacije na Paganinijevu temu Witolda Lutoslawskog. Ovim lijepim odabirom skladbi (od kojih su neke — poput Lutoslawskog, i tehnički izrazito zahtjevne), riječki se glazbenici predstavljaju kao ansambl znatnog potencijala i ozbiljnog interesa za njegovanje posebne vrste glasovirske literature, koja trenutno u Hrvatskoj, uz iznimku glasovirskog dua Armano — Gašparović, gotovo i nema predstavnika. Suvišno je napominjati važnost kontinuiranog djelovanja jedne takve glazbene formacije, pogotovo u hrvatskom koncertnom prostoru, gdje su neki tipovi komornih sastava — poput glasovirskog dua primjerice, postali prava rijetkost. Kontinuitet djelovanja važna je komponenta na stalnom putu perfektuiranja izvođenja, pa bi i Riječkom klavirskom duu intenziviranje vlastite koncertne djelatnosti također bilo od koristi. Nina Kovačić i Roberto Haller odlični su glazbenici, što se i na ovom diskografskom zapisu može čuti pažljivim praćenjem prezentiranog programa. No, posebice u ljupkoj Mozartovoj sonati poželjeli bismo više opuštenosti uz precizniju koordinaciju zajedničke svirke, što je u pravilu krajnji cilj svakog odnjegovanog komornog muziciranja. Tonski zapis odgovarajućeg standarda, ostvaren u studiju »A’KAJ«, potpisali su — kao glavni tonmajstor, uz tonmajstora Branka Pucakovića, danas već pokojni ing. Radan Bosner, i producent Joško Krivić. Dakako da bi za snimanje ovakvog CD-a bili poželjni kvalitetniji instrumenti, no s obzirom na sve okolnosti, to su vjerojatno najbolji koje je Riječki klavirski duo u trenutku snimanja mogao dobiti na raspolaganje.

Ukratko, ovaj CD, premda nesavršen u pojedinostima, u cjelini daje ipak dobru sliku umjetničkih nastojanja dvoje vrsnih glazbenika koji su našli snage i energije da u našoj — ovom tipu glazbene diskografije nesklonoj i općenito nepovoljnoj općoj situaciji, realiziraju spomenuti tonski zapis. Ne samo kao dokument o vlastitom umjetničkom djelovanju, nego i kao dokaz postojanja specifičnog i rijetkog segmenta riječkog glazbenog života i naše glazbene prakse uopće, tijekom devedesetih godina.

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 234

234 - 20. veljače 2003. | Arhiva

Klikni za povratak