Vijenac 233

Fotografija

U FOKUSU

»Aperture« slavi pedeseti rođendan

U FOKUSU

»Aperture« slavi pedeseti rođendan

slikaNjujorški izdavač Aperture slavi pedesetu obljetnicu postojanja i stalnoga rada. Za ovu prigodu publiciran je potkraj 2002. poseban broj časopisa »Aperture«, čiji sadržaj otkriva sažetak povijesti te kulturne institucije, pod imenom Photography: Past Forward: Aperture at 50. U njemu je objavljeno 250 fotografija nastalih tijekom posljednjih pedeset godina (Ansel Adams, Robert Capa, Chuck Close, Wi. Egglestone, R. Mapplethorpe, C. Sherman, S. Mann, S. Salgado). Publikacija je poslužila kao katalog izložbe kod Sotheby’s u New Yorku koja se održala tijekom siječnja ove godine te niza izložbi koje su održane po čitavoj Americi. Nagrada za životno djelo bit će dodijenjena francuskom fotografu Henriju Cartier-Bressonu a bit će uručena i nagrada Michael Hoffman Award, prema prvom direktoru »Aperturea« od 1965. do 2001. godine. Časopis »Aperture« osnovali su 1952. u Los Angelesu fotografi Ansel Adams, Dorothea Lange, Barbara Morgan i Minor White.

Thomas Struth izlaže u Metropolitanu

slikaNjemački fotograf Thomas Struth (r. 1954) izložit će devesetak fotografija na samostalnoj izložbi u Metropolitan Museum of Art u New Yorku. Na izložbi (koja je otvorena od 4. veljače do 18. ožujka) nalaze se crno-bijele fotografije gradskih veduta Sjeverne Amerike i Europe iz prethodne faze njegova rada i veliki formati prašuma Azije i Južne Amerike. Jedan od naglasaka izložbe slavna je serija Muzej odnosno monumentalne fotografije unutrašnjosti muzeja, crkava i drugih kulturnih ustanova. Neke od traženijih fotografija iz spomenute serije dosegnule su rekordne cijene prije godinu dana kod aukcijske kuće Sotheby’s — fotografija Galleria dell’ Accademia, Venice iz 1992. prodana je tom prigodom za nešto više od dvjesto tisuća funti. Porast interesa za tu vrstu fotografije najbolje se vidi na vrtoglavom rastu cijena pojedinih djela u posljednjih pet godina. Struth pripada grupi fotografa koji čine njemački blok suvremenih umjetnika školovanih na Staatlische Kunstakademie u Düsseldorfu, gdje je većina učila od umjetnika Bernda i Hille Becher. Ostali članovi ove struje su A. Gursky, poznat po panoramskim fotografijama burzi i modernih zgrada, T. Ruff i T. Demand, najmlađi od njih, koji sastavlja instalacije ureda ili mostova u prirodnoj veličini, fotografira ih te na kraju uništava. Svaki od fotografa izrađuje djela u ograničenom izdanju, obično manje od deset primjeraka.

Poziv fotografima i kustosima na festival fotografije

slikaMeđunarodni festival fotografije Noorderlicht koji se od 1990. održava u nizozemskom gradu i provinciji Groningen poziva fotografe i kustose, galerije i muzeje da ove godine sudjeluju na izložbama u čijem se fokusu nalazi proces globalizacije (od 7. rujna do 6. listopada 2003). Pod imenom Global Detail središnja izložba od tridesetak fotografa istraživat će socijalne efekte globalizacije kao suvremenog fenomena, a organizatore zanima raznolikost pogleda i stajališta o toj temi. Osim izložbe Global Detail, bit će prezentirane fotografije prema izboru tima iz Noorderlichta, a postoji i mogućnost izlaganja radova fotografa-amatera. Prijavama i prijedlozima zainteresirani profesionalci i amateri mogu se javiti kustosu Wimu Melisu na wimŽnoorderlicht.com, a saznati više o manifestaciji možete na stranicama http://www.noorderlicht.com/eng/fest03. Prijave će se primati do kraja ožujka 2003.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 233

233 - 6. veljače 2003. | Arhiva

Klikni za povratak