Vijenac 232

Glazba

CD klasika

Zajedništvo daha

Marija Ćepulić/Ivana Novak, Josipović, Franck, Janaček, Prokofjev, Wagner, A classic

CD klasika

Zajedništvo daha

Marija Ćepulić/Ivana Novak, Josipović, Franck, Janaček, Prokofjev, Wagner, A classic

U nakladi A classic objavljena je potkraj prošle godine kompaktna ploča violinistice Marije Ćepulić i pijanistice Ivane Novak. Obje glazbenice pripadaju generaciji koja je školovanje završila na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji početkom devedesetih. Marija Ćepulić diplomirala je violinu 1991. u klasi Kristijana Petrovića, a Ivana Novak glasovir godinu prije u klasi Zvjezdane Bašić. Nakon diplome Marija Ćepulić usavršavala se u Bernu kod Igora Ozima, a njezina kolegica s klavirskog odjela u Katowicama, da bi nakon toga magistrirala na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji. Obje glazbenice nastupaju solistički, a bave se i komornim muziciranjem, u što valja ubrojiti i njihovu zajedničku suradnju, koja daje sve bolje rezultate. Ozbiljnost rada te kriteriji muziciranja što su ih dobrim dijelom usvojile i od svojih zagrebačkih profesora danas se vide u odličnim zajedničkim rezultatima, u koje valja ubrojiti i spomenutu kompaktnu ploču. Ona je tim vrednija jer predstavlja privatni producentski projekt, primjer, dakle, obično niskobudžetne i kvalitetne produkcije. Spomenuti CD promoviran prije nekoliko mjeseci na koncertu dua Ćepulić-Novak u Hrvatskome glazbenom zavodu zapravo je živa snimka njihova nastupa, također u HGZ-u, 13. ožujka 2001. godine

Program koncerta bio je sastavljen od tri reprezentativne violinske sonate (Franck, Janaček, Prokofjev), uz obvezatnog hrvatskog skladatelja (Ivo Josipović, Žalobni pjev) i dodatak Wagnerove romance Albumski list, zapravo transkripcije jedne njegove izvorno pisane glasovirske skladbe. Ono što je glazbeno i interpretativno relevantno na ovom nosaču zvuka odnosi se na tri vilolinske sonate, od kojih posebnom zrelošću izvođenja osvaja prekrasna romantična Franckova sonata u A-duru. Sve one značajke izvođenja koje određuju klasu izvođača — tehnička dorađenost, fina uigranost i zajedništvo daha, transparentnost fakture, što posebno vrijedi za glasovirsku dionicu, osjećaj za Franckov romantični, pasionantni glazbeni protok, velika amplituda dinamičke izražajnosti, — sve je to živo i čujno u muziciranju Marije Ćepulić i Ivane Novak. Na drukčiji način temperamentno zvuči njihova izvedba Janačekove violinske sonate, dok interpretacija Prokofjevljeve druge sonate za violinu i glasovir odiše svježinom, liričnošću te finim smislom za jasnoću ritmičkog protoka. Činjenica da je riječ o live-snimkama daje osobitu vrijednost interpretacijama Marije Ćepulić i Ivane Novak. Ona potvrđuje ne samo njihovu odličnu formu i lijepo odnjegovano zajedništvo muziciranja nego potvrđuje i da im je mjesto u najvišoj kategoriji današnje hrvatske glazbene reproduktive.

Vrlo dobre snimke na ovoj kompaktnoj ploči zasluga su ton-majstora Viktora Šinceka, dok je layout (s naslovnicomm riješenom doduše možda ponešto stereotipno), potpisala Nina Šincek. Velika je zasluga producenta Štefana Polgara da je spomenuti izvrstan koncertni nastup Marije Ćepulić i Ivane Novak ostao zabilježen na nosaču zvuka. Za svakoga ljubitelja kvalitetnog komornog muziciranja slušanje njihove kompaktne ploče bit će ugodno iskustvo. Jer glazbenici njihova talenta, upornosti i ozbiljnosti rada s neodstupanjem od visokih profesionalnih standarda muziciranja u nas su ipak iznimna pojava.

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 232

232 - 23. siječnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak