Vijenac 232

Glazba

CD pop/rock

Rafalna paljba

El Bahattee, Amen, Dalas Records

CD pop rock

Rafalna paljba

El Bahattee, Amen, Dalas Records

Još se na svom pretposljednjem, prošlogodišnjem, albumu Svaki pas ima svoj dan El Bahattee bitno udaljio s čisto reperskoga glazbenog terena, koji uz rimovani tekst u znatnoj mjeri određuje i prateća glazba elektronske provenijencije, u najširem smislu rečeno. Bijeg od elektronike jasno je uočljiv i na Amenu, najnovijem El Bahatteejevu albumu. Glazbenu pozadinu žestoke rimovane rafalne paljbe, koja točno pogađa sva bolesna i moralno iskrivljena mjesta hrvatske svakodnevice, čini visokooktanski rock sa znatnom primjesom heavy-metal i punk-rješenja.

Prosječnom građaninu, neupućenu u inozemnu i našu rap-scenu, Amen može zazvučati vrlo opasno i brutalno. Međutim, na stranu poznavanje rapa, svatko tko se primjerice vozi noćnim tramvajem u Zagrebu zna za likove i probleme o kojima Bahattee pjeva. Ali opet treba znati složiti, kritički intonirati i zauzeti jasno stajalište o drogi, iskrivljenom moralu, kriminalu i zločinu kojeg smo svakodnevno svjedoci. Bahatteeju je to i uspjelo, te je sabivši esenciju domaćeg angažiranog izraza na četrdesetak minuta, koliko traje album, uspio složiti visokokaloričnu bombu čija bi eksplozija mogla probuditi uspavane i nezainteresirane strukture.

Kao stalne suradnike Bahattee je angažirao Danijela Ivankovića i Adisa Bakala iz varaždinskoga demo benda De La Grande, a od nešto poznatijih glazbenika ugostio je Alena Kraljića i Ristu Ibrića. No, najsmioniji i najmanje očekivan potez bio je zaobilaženje uglednih producenata i provjerenih metoda rada u glazbenom studiju. Dakle, El Bahattee je veći dio građe za ovaj album pripremio u svom dnevnom boravku, tako da će oni koji ustrajavaju na studijskoj perfekciji moći štošta prigovoriti.

Album se otvara pjesmom Jebanje majke, što uistinu zvuči vrlo brutalno, i dakako i podložno cenzorskim škarama. Upravo zbog ovakvih i sličnih naslova pjesama i stihova Bahatteeja ćete vrlo teško čuti na televiziji, a na radiju samo u specijaliziranim emisijama za hip-hop glazbu, i to u terminima iza ponoći. Šteta jer se iza spomenute brutalnosti, koja je ipak samo fasada, skrivaju ponajbolji angažirani stihovi koji su napisani u Hrvatskoj u posljednjih desetak godina.

Među najbolje trenutke albuma pripada pjesma Pendrek, koja policijsko iživljavanje opisuje bolje od bilo koje reportaže o gušenjima radničkih prosvjeda. Drogiraj se teški je sarkazam, ali i pjesma koja kirurški precizno detektira zašto mladi posežu za drogom. Bahattee nije ostao dužan ni nedodirljivim crkvenim autoritetima, koje je isprovocirao u pjesmi Amen, dok je Čovjek pod naponom precizna dijagnoza PTSP-a. Do kraja albuma slijedi još uobičajeni Bahatteejev obračun s estradom, u pjesmi Ja sam taj, a album se efektno zaključuje novom verzijom pjesme Opasno frustriran.

Goran Jovetić

Vijenac 232

232 - 23. siječnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak