Ne suditi po naslovnici
Vjerojatno vam je poznata izreka: »Ne sudi knjigu po koricama«. U slučaju naklade Bulaja i njihovih internetskih stranica navedena izreka dokazuje svoj puni smisao i u današnje vrijeme. Istina, ne radi se o koricama knjige nego o zaslonu našeg računala, no smisao ostaje isti. Prilično neatraktivna naslovnica, smeđa boja i odsustvo ilustracija predstavlja pomalo neočekivan izbor za nakladnika koji je donedavno bio specijaliziran za izdavanje književnih djela na CD-ROM-ovima. U njihovoj biblioteci Klasici hrvatske književnosti do sada su izdana tri CD-ROM-a — epika, romani i novele (67 najpoznatijih djela 33 autora i narodna književnost); pjesništvo (5000 pjesama u rasponu od srednjeg vijeka do sredine 20. stoljeća); drama i kazalište na kojem je do punog izražaja došla multimedijalnost kompjutorskog medija jer CD sadrži uz 107 cjelovitih dramskih tekstova i 32 video isječka, brojne fotografije te kronološki pregled povijesti kazališta u Hrvatskoj.
Uočivši ipak potrebu i za klasičnim, papirnatim knjigama, Bulaja naklada pokrenula je biblioteku Click-and-point, a kao prvi naslov predstavljena je knjiga Iznuđivanje kultnog autora mlađe generacije Douglasa Rushkoffa. Uvodno poglavlje knjige moguće je skinuti s Interneta i tako provjeriti istinitost tvrdnje izdavača da je Iznuđivanje dobro i zabavno štivo (što su potvrdili i podaci o prodaji).
Pet stoljeća od Judite Marka Marulića bio je povod uredništvu za početak besplatnog objavljivanja tekstova hrvatskih klasika s njihovih CD-ROM-ova na Internetu. Izdanje je praćeno rječnikom manje poznatih riječi i objašnjenjima, te preslikom prvog tiskanog izdanja Judite iz 1521.
U zaključku možemo reći da stranica sadržajem kvalitetno predstavlja djelatnosti naklade Bulaja, no da bi trebalo više pozornosti posvetiti njezinu vizualnu identitetu jer i pisana riječ može biti atraktivna roba.
Sandra Cekol
Klikni za povratak