Vijenac 228

Film

34. revija hrvatskog filmskog i videostvaralaštva

Vitalno i bogato

34. revija hrvatskog filmskog i videostvaralaštva

Vitalno i bogato

U Splitu je u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza iz Zagreba i Kinokluba Split od 22. do 24. studenog održana 34. revija hrvatskog filmskog i videostvaralaštva. Na Reviju su prijavljena 124 rada u ukupnom trajanju od 12 sati i 22 minute, a za prikazivanje je odabrano 67 radova u ukupnom trajanju od 6 sati i 33 minute.

Govoreći o animiranim filmovima na ovogodišnjoj Reviji možemo zaključiti da se fascinantni animirani film Anomija Vjekoslava Živkovića prikazan na prošlogodišnjoj Reviji nije ponovio, ali istovremeno na temelju viđenog zaključiti da je animirani film — premda u proizvodnom smislu sveden na dva središta (iz FKVK Zaprešić stiže šest, a iz Kinokluba Karlovac tri od jedanaest prijavljenih filmova) — i ove godine preživio! Osobito veseli što je zaprešićka gegistička škola — na tragu Grgića i Dovnikovića — i dalje produktivna i vrckava.

Eksperimentalni film/video prisutan na Reviji pokazuje i dokazuje vitalnost žanra. Njegovi autori još uvijek istražuju nove oblike izražavanja unutar ograničenja koja im nameće filmski medij.

Gotovo trećina prijavljenih filmova pripada žanru igranoga filma. Dobar dio tih filmova minimalne je duljine (do jedne minute), a neki od njih su tek rubno igrani i graniče s eksperimentalnim filmom. Premda se čini da je neprofesijsko djelovanje u žanru igranog filma izgubilo na žaru koji se mogao vidjeti prije nekoliko godina, među prijavljenim igranim filmovima ima i zanimljivih i kvalitetnih ostvarenja. Razlozi pada interesa možda leže u činjenici da igrani film zahtjeva veću ekipu te stoga iziskuje veće troškove. Prema nekim razmišljanjima uzrok trenutna stanja leži u tome da su ideje za filmove s pričom presušile no to nipošto ne može biti točno jer izvedba je ono što staru priču čini novom. Pored toga, živimo u Hrvatskoj možda i u previše zanimljivu vremenu da ne bi bilo predložaka za priču, a ako, pak, vrijeme i nije zanimljivo, priča ga može učiniti takvim.

Premda se prije nekoliko godina činilo da dokumentarni film iščezava iz amaterskog filmskog interesa, no na ovoj se Reviji dokumentarac vratio na velika vrata — gotovo trećina odabranih radova bili su dokumentarci, a među njima bilo je i onih koje možemo ubrojiti u vrhunce kvalitete cijele manifestacije. Kao da je prevladala svijest: ma kakva da jest, stvarnost treba bilježiti, polemizirati s njom, zadivljeno je promatrati, čuditi se, rugati joj se, otkrivati je, ne miriti se s njom — sve je dopušteno, no, valja snimati, snimati i opet snimati... Osim velikog boja radova i raznolikosti tema važan podatak je i da se dokumentarci snimaju diljem cijele Hrvatske.

Ocjenjivački sud 34. revije hrvatskog filmskog i videostvaralaštva radio je u sastavu: Petar Krelja, Dan Oki, Jurica Pavičić (predsjednik), Ante Peterlić i Zoran Tadić.

U sklopu posebnih programa održanih tijekom Revije obilježena je 50. obljetnica Kinokluba Split, održana projekcija filmova Ivana Martinca, promovirana knjiga Ante Peterlića Studije o 9 filmova i otvorena filatelistička izložba s temom film.

O najboljim filmovima prikazanim na smotri bit će više riječi u sljedećem broju Vijenca.

Sandra Cekol

Vijenac 228

228 - 28. studenoga 2002. | Arhiva

Klikni za povratak