Vijenac 228

Časopisi

Ljubica Ivanišević

Teatro mobile

»Mogućnosti«, Književni krug Split, br. 4/6, Split, 2002.

Teatro mobile

»Mogućnosti«, Književni krug Split, br. 4/6, Split, 2002.

Novi (dvo)broj »Mogućnosti« otvara (ko)lažna monodrama Luka Paljetka Slučaj Lorne O. Riječ je o neobičnom djelu, kolažu sastavljenu od ulomaka poznatih i manje poznatih dramskih i drugih tekstova, pri čemu je na kraju svakog ulomka naveden pisac. Paljetak vješto i zanimljivo vodi priču o osamljenoj djevojci Lorni koja radi na recepciji maloga provincijskog hotela. U njezinu se privatnom životu muškarci kratko zadržavaju, no Lorna još vjeruje da će naći pravog. Ulomci djela Shakespearea (Romeo i Giulietta), Čehova (Galeb), Pirandella (Večeras improviziramo), Majakovskog (Misterija buffo) i mnogih drugih autora čine sadržajno jedinstvo u kojem je njihova pojedinačna snaga zahvaljujući promišljenu Paljetkovu izboru skladno uklopljena u jedinstvenu cjelinu.

Iz rukopisa Bilježnice namjernog sjećanja Čedo Prica predstavlja trodijelni zapis Iz ropotarnice životnih iluzija. Prvi dio A gdje smo sada? toplo je sjećanje na Zvonimira Bajsića. U drugom Penovski teatro mobile Prica hladnoćom precizna analitičara demaskira i demistificira pozadinu reakcija na sudjelovanje hrvatske delegacije na svjetskom kongresu PEN-a u Pragu 1994, dok Utopistički triptih ukazuje na iluzije koje su gajili Strossmayer, Ujević i Pribičević, kao i njihove posljedice, koje su iskusili na vlastitoj koži.

U nastavku Giga Gračan predstavlja kanadskog prozaista i dramatičara Robertsona Daviesa prijevodom triju njegovih priča iz zbirke Vedri dusi. Gojko Borić upoznaje nas s vrijednom pjesničkom ostavštinom njemačke pjesnikinje židovskoga podrijetla Rose Ausländer. Snagu njezine poezije možda će najbolje ilustrirati kratka pjesma Majčinstvo (Moja očevina je mrtva, pokopali su je u vatri, živim u svojoj majčevini — riječi).

Ljubica Ivanišević

Vijenac 228

228 - 28. studenoga 2002. | Arhiva

Klikni za povratak