Vijenac 228

Likovnost

LIKOVNI GLOBUS

Od Klimta do Rainera

LIKOVNI GLOBUS

Izložbe

Od Klimta do Rainera

slikaSalzburg Muzej Rupertinum u Salzburgu odlučio je postaviti dio svoje zbirke te ga naslovio Von Klimt bis Rainer. Sve do 12. siječnja posjetitelji mogu razgledati slike, grafike, skulpture i fotografije umjetnika poput Klimta, Kokoschke, Gerstla, Heckela, Kirchnera, preko novih realista Grosza, Barlacha, Dixa i Beckmanna pa do Marie Lassnig, Mikla, Oberhubera, Rühma i Rainera. Odabranih šezdesetak djela iz zbirke koja broji petnaest tisuća djela pokazuju umjetnost od početka stoljeća pa do kasnih šezdesetih. Ostale informacije potražite na Internetu www.rupertinum.at.

Jornova retrospektiva

Kopenhagen Arken, najmlađi danski muzej moderne umjetnosti, smješten dvadesetak kilometara južno od Kopenhagena, udomio je retrospektivu jednog od najvećih danskih umjetnika dvadesetog stoljeća Asgera Jorna (1914-1973). Otprilike dvije stotine radova, više i manje znanih, predstavljaju Jorna od najranijih studija pa do apstraktno-ekspresionističkih kompozicija kroz slikarstvo, skulpturu, grafiku, crteže, kolaže i literaturu te pokazujući Jornovu svestranost. Izložba je u Arkenu otvorena do 19. siječnja, a i na adresi www.arken.dk.

Fontanine »barokne metafore«

slikaVerona Veroneška Palazzo Forti, Galleria d’Arte Moderna e Contemporanea, između ostalih izložbi, također predstavlja djela velikog umjetnika Lucia Fontane. Pod naslovom Metafore Barocche, izložba se sastoji od sedamdesetak vrlo prepoznatljivih djela, radikalno prošupljenih i rasječenih slika te keramičkih skulptura od kasnih četrdesetih do ranih šezdesetih godina. Izložba Fontaneinih radova otvorena je do 9. ožujka 2003, a informacije potražite na www.palazzoforti.it.

Knjige

slikaParis Capital of the Arts 1900-1968; Royal Academy of Arts Publication, 2002. Opsežna knjiga, na 450 stranica i sa 400 ilustracija u boji, slijedila je posebnu izložbu u Londonu i Bilbau posvećenu Parizu kao centru umjetnosti u dvadesetom stoljeću. Mnoštvo autora u knjizi objašnjava poziciju Pariza kao rodnog mjesta mnogih umjetničkih strujanja, donoseći kronološki slijed kulturoloških događaja i slijedeći umjetničke dosege kozmopolitskoga grada. Sjecište umjetnika u knjizi je prožeto počecima kubizma na Montmartreu, usponu nadrealizma na Montparnasseu, poslijeratnim egzistencijalizmom Saint-Germain-des-Présa te šezdesetim godinama u Latinskoj četvrti.

DVD

slikaDavid Hockney at the Tate (1988); Image Entertainment Ovaj je DVD zapravo pedesetdvominutni dokumentarni film u povodu Hockneyjeve izložbe u londonskoj Tate Gallery koja je održana 1988. Bila je to velika retrospektiva u povodu pola stoljeća Hockneyjeva života kroz koju nas, uz voditelja Melvyn Bragga, svojim opaskama i komentarima vodi sam autor tzv. walking-through interview, opisujući svoje djelovanje u različitim fazama svog opusa. Izrazito je sugestivno Hockneyjevo objašnjavanje inspiracije i konstrukcija pojedinog djela.

Internet

www.kunsttermine.de Ovaj njemački internetski portal služi kao golemi preglednik izložaba koje se priređuju, većinom u zemljama njemačkog govornoga područja. Preglednik je postavljen na više načina. Izložbe su predstavljene po gradovima (od Berlina do Züricha) i institucijama u kojima se održavaju, poredane su i prema tematici, a možete ih potražiti i prema datumima. Sjajan dodatak stranici mnoštvo je bannera koji vam omogućavaju brz pristup pojedinim muzejima i galerijama. Bitno je istaknuti da, osim internetskog izdanja, »Kunsttermine« izlazi nekoliko puta godišnje i kao tiskani proizvod.

Nagrade

Zagreb, Firenca Hrvatska slikarica Mirta Diminić u travnju je izlagala na pozivnoj međunarodnoj izložbi u Firenci, koju je po sedamnaesti put organizirao ECO d’arte moderna. U velikoj konkurenciji, među gotovo dvije stotine sudionika, kao jedinoj predstavnici iz Hrvatske, stručno joj je povjerenstvo dodijelilo prvu nagradu i priredilo samostalnu izložbu, u firentinskoj Galleria del Candelaio od 10. do 22. listopada gdje je izložila recentne radove. Od srca čestitamo.

Marko Kružić

Vijenac 228

228 - 28. studenoga 2002. | Arhiva

Klikni za povratak