Vijenac 228

Glazba

CD klasika - hrvatska

Četvorica sviraju petoricu

Zagreb Saxophone Quartet with Eugene Rousseau, Tsunagari, Liscio Recordings, Wilmington, NC

CD klasika

Četvorica sviraju petoricu

Zagreb Saxophone Quartet with Eugene Rousseau, Tsunagari, Liscio Recordings, Wilmington, NC

Među najuspješnijim hrvatskim komornim sastavima već duže vrijeme istaknuto mjesto zauzima Zagrebački kvartet saksofona, koji djeluje od 1989, u sastavu Dragan Sremec (sopran-saksofon), Goran Merčep (alt-saksofon), Saša Nestorović (tenor-saksofon) i Matjaž Drevenšek (bariton-saksofon). Početkom devedesetih, promjenom političkog okvira, Zagrebački kvartet saksofona postao je zapravo međunarodni sastav, no njegovo ime ostalo je poveznicom i svarnim pokazateljem profesionalne i umjetničke vezanosti njegovih članova. Sva četvorica su, naime, diplomirala na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, i to u klasi istoga profesora, Josipa Nochte. Kompaktna ploča Tsunagari posljednji je njihov diskografski projekt ove godine objavljen u Sjedinjenim Državama. Tonski materijal snimljen je u Hrvatskoj, djelomice u Hrvatskome glazbenom zavodu u Zagrebu, u svibnju 2000, a djelomice i u crkvi sv. Jelene u Kastvu, u listopadu 2000. i svibnju 2001. Snimke kvalitete profesionalnog standarda potpisali su ton-majstor Bernard Mihelić i producentica Vida Ramušćak.

Glazbeni je sadržaj u znaku američke novije glazbe za saksofon, zastupljene petoricom autora. Najmlađi među njima je David Kechley, po čijoj je skladbi Tsunagari za sopran saksofon i kvartet saksofona, ploča dobila ime. Djelo je napisano 1988, kada je i praizvedeno na Svjetskom kongresu saksofonista u Japanu (Kawasaki). Osim Kechleya na ovom su CD-u zastupljeni i skladatelji David Baker, Frederick Fox, Elliot Del Borgo i Phil Woods. Ljubitelji saksofona kao jazz instrumenta na ovoj će kompaktnoj ploči najviše biti oduševljeni skladbama Faces of the Blues, Davida Bakera i Three Improvisations for Saxophone Quartet skladatelja i saksofonista Phila Woodsa. Zajedno s Frederickom Foxom oni su na ovom CD-u reprezentanti američke skladateljske generacije, koja je šezdesetih i sedamdesetih više-manje bila sklona trendu povezivanja klasike i jazza, i u glazbenoj povijesti dvadesetoga stoljeća ostala zabilježena kao treća struja. Čvrste crte razdvajanja između glazbene avangarde, eksperimentalnog jazza i treće struje poneki je put teško odrediti, no za skladbe spomenutih autora na ovoj najnovijoj ploči Zagrebačkog kvarteta saksofona to i nije osobito važno. Jer ovaj CD ponajprije je demonstracija izvođačkog umijeća interpreta koji su ga snimili, a to je, uz odlične članove kvarteta, i saksofonist Eugene Rousseau, u čijoj se klasi, usput rečeno usavršavao i sopran saksofonist sastava, Dragan Sremec. Rousseau se na ovom CD-u ansamblu pridružuje virtuoznom svirkom u skladbama Tsunagari (Kechley), Faces of the Blues (Baker), i S. A. X. (Fox).

Najnovijim diskografskim izdanjem Zagrebački kvartet saksofona ponovno potvrđuje da su kvaliteta muziciranja i programska profiliranost konstante njegova umjetničkog rada. Nakon nosača zvuka posvećena hrvatskoj glazbi za saksofon, Zagrebački kvartet saksofona, sa svojim eminentnim gostom, međunarodno uglednim saksofonistom Eugenom Rousseauom, na ovom CD-u predstavlja petoricu istaknutih američkih autora, koji su dijelom svoga skladateljskog opusa znatno obogatili fundus izvorne glazbene literature za taj instrument. Džezistička obojenost pojedinih skladbi daje potrebnu sliku dvostrukog lica saksofona, zapravo klasičnog puhačkog instrumenta, koji je najveću primjenu našao upravo u jazzu, postavši tako popularan i kod najšire publike. Za poštovatelje Zagrebačkog kvarteta saksofona, ljubitelje dobre svirke i modernog glazbenog izraza, ova kompaktna ploča bit će pravi užitak za slušanje. U priloženoj knjižici dobar informativni komentar o autorima i djelima, ali bez ikakva podatka o interpretima (tekst je potpisao Dubravko Detoni), pojavljuje se u jednojezičnoj varijanti, tj. u engleskom prijevodu. Osobno to smatram nedostatkom, ali kako reče lisica iz Saint-Exupérijeva Malog princa: »ništa nije savršeno...«

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 228

228 - 28. studenoga 2002. | Arhiva

Klikni za povratak