Vijenac 227

Časopisi

Ljubica Ivanišević

Međimurski čarobnjak

»Zapis«, Bilten Hrvatskog filmskog saveza, br. 39, Zagreb, 2002.

Međimurski čarobnjak

»Zapis«, Bilten Hrvatskog filmskog saveza, br. 39, Zagreb, 2002.

Sedam desetljeća Kinokluba Zagreb, prve i jedne od najproduktivnijih ustanova toga tipa u nas, obilježeno je desetodijelnom serijom retrospektivnih projekcija održanom od listopada 2001. do lipnja 2002. Tijekom duga razdoblja djelovanja mnogi su autori djelovali u Klubu. Njihovo je stvaralaštvo sadržajem i oblikom uistinu raznoliko, no zajednička osobina svih filmova jest entuzijazam stvaralaca koji izvire iz svake sekunde snimljene građe. Nemoguće je ne spomenuti barem neke autore čija su imena neizbrisivo upisana ne samo u povijest Kinokluba nego i u povijest hrvatske filmske umjetnosti uopće, a čije su filmove posjetitelji retrospektive imali priliku vidjeti: Maksimilijan Paspa (prvi predsjednik Kluba), Mihovil Pansini, Tomislav Gotovac, Vladimir Petek... Autor članka Vjeran Pavlinić uspjelo je novinarski sažeo opsežnu građu i ukazao na, nažalost, slabu posjećenost retrospektive ne ulazeći pritom u razloge koji su do nje doveli. Da posjećenost projekcija filmova ’nekonvencionalnoga’ sadržaja može biti vrlo dobra, najbolji dokaz pruža treća revija Hrvatski film i video, koja je početkom rujna održana u Širokom Brijegu, a kojoj je uredništvo posvetilo i naslovnicu časopisa.

Duško Popović je u ovom broju »Zapisa« autor dva Mala filmska razgovora. Razgovor s Edom Lukmanom, voditeljem čakovačkoga ŠAF-a, uokviren je zabavnim no sadržajno prevelikim Popovićevim putopisno-humorističkim esejem o putovanju od Zagreba do Čakovca i kratka je kronika nastanka i rada ŠAF-a životnoga djela Ede Lukmana, međimurskog čarobnjaka animacije. Razgovor s filmskim teoretičarem i redateljem Antom Peterlićem, ozbiljnijeg je tona i u njemu je ukratko dijagnosticirana filmska problematika od razlike između profesionalnog i neprofesijskog filma do budućnosti filma u cjelini.

Ljubica Ivanišević

Vijenac 227

227 - 14. studenoga 2002. | Arhiva

Klikni za povratak