Vijenac 226

Časopisi

Mario-Osvin Pavčević

Umijeće slušanja

WAM, br. 13, rujan 2002, gl. ur. Ivan Supek

Umijeće slušanja

WAM, br. 13, rujan 2002, gl. ur. Ivan Supek

WAM nije nedostupan, no ni sveprisutan. Ljubitelji dobre glazbe zasigurno su ga već negdje otkrili. Ako nigdje drugdje, onda na internetskim stranicama www.wam.hr. Tamo su ljubitelji i štovatelji u mogućnosti dodatno komunicirati i komentirati o svemu dobrom i lošem vezanom uz dobru glazbu. Ipak, dosta je tekstova koji izlaze samo u otisnutom izdanju, stoga preporučujem posjet nekoj od boljih knjižara ili prodavaonica glazbenih izdanja ili audiouređaja, gdje se WAM može kupiti. Crno-bijeli omot, u najnovijem broju urešen Mozartovim krokijem Munira Vejzovića, nenametljivo je uočljiv.

Časopis se bavi umijećem individualnoga slušanja glazbe. Svoj standardni opseg od 84 stranice WAM ispunja najvažnijim temama koje zaokupljaju aktivne slušatelje glazbe u privatnim prostorima, a koje se mogu podijeliti u teme vezane uz prostor i uređaje za slušanje (u časopisu nazvan audio) te uz impresije glazbenih snimaka i izdanja (glazba). Formalno, riječ je mahom o kritičkim recenzijama, kako uređaja, tako i nosača zvuka, koje su uglavnom pisane esejistički, na visokoj profesionalnoj razini, uz dopuštanje autorskih stilskih sloboda koje se rijetko mogu susresti u sličnim (svjetskim) tiskovinama.

Jedno od iznenađenja ovoga 13. broja začetak je serijala o audiouređajima dostupne kakvoće. Vrhunski doživljaj slušanja glazbe, kao glavna ideja i urednička (pre)poruka izlaženja WAM-a, imala je do ovog broja za logičnu posljedicu bavljenje isključivo izvrsnim, najboljim, tzv. high-end uređajima. Pogled na istaknute cijene znao je umanjiti radost čitanja, jer iako se dio tih uređaja može čuti u privatnim slušaonicama, ideja o individualnom slušanju podrazumijeva i vlastita četiri zida opremljena za mogućnost glazbenog doživljaja. Moj je dojam da su se pisanjem o solidnim i kvalitetnim, a mnogo dostupnijim komponentama granice slobodnog pristupa dobroj glazbi još više pomakle, te svesrdno pozdravljam taj urednički potez. O kakvim je zapravo razlikama ovdje riječ, možete najbolje vidjeti na primjeru dvije uzastopne recenzije CD-plejera, od kojih prvi, Cambridge Audio D-300, stoji oko 1900 kuna, a drugi, Naim Audio CD 5, oko 16 000 kuna.

Razne glazbene recenzije obuhvaćaju oko tri petine časopisa, a riječ je uglavnom o ozbiljnoj i jazz-glazbi. Najveći dio broja komentira glazbu i interpretacije Wolfganga Amadeusa Mozarta. Izdvajam raspravu Genij i Mozart M. Tarbuka, esej Klavirski koncerti i parni strojevi glavnog urednika I. Supeka, te opsežnu zbirnu recenziju interpretacija Mozartovih simfonija na nosačima zvuka A. Mihalyija. Mozartova operna glazba i njezine izvedbe bit će jedna od glavnih tema sljedećeg broja. Potpunost pristupa ogleda se u ostalim temama i prilozima, a u ovom broju recenzijama su izvedaba svojih skladbi te popratnim esejima od ostalih zastupljeniji A. Dvoűák i S. Rahmanjihov. Spomenimo i dodirnu točku ovog broja WAM-a s »Vijencem« br. 222 — riječ je o viđenjima interpretacije M. Uchide glavnih djela glasovirskog repertoara Schönberga, Weberna i Berga. Opsegom nešto manji jazz dio donosi intervju s našim čuvenim trubačem Stankom Selakom.

Mario-Osvin Pavčević

Vijenac 226

226 - 31. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak