Vijenac 226

Glazba

Koncert: Josipa Lisac, Tvornica, Zagreb

Trijumf glasa i stila

Izmijenjeni aranžmani, koji su uz fascinantan Josipin glas dominirali koncertom, dali su mnogim skladbama zanimljive verzije, a nekima čak, ako ne već poboljšanja, onda sigurno posve novu dimenziju

Koncert: Josipa Lisac, Tvornica, Zagreb

Trijumf glasa i stila

Izmijenjeni aranžmani, koji su uz fascinantan Josipin glas dominirali koncertom, dali su mnogim skladbama zanimljive verzije, a nekima čak, ako ne već poboljšanja, onda sigurno posve novu dimenziju

Josipa Lisac — intrigantna pojava hrvatske glazbene scene, osoba brojnih vizualnih i scenskih inkarnacija, već desetljećima uspijeva stalno ugodno iznenađivati svoju publiku. Tako je bilo i 17. listopada u Tvornici, pred entuzijastički raspoloženom publikom.

Povod ovoga koncerta, održana u dekoru jesenskoga ugođaja, s pravim drvećem i oblacima od tila, bio je izlazak dvostrukog albuma Josipa Lisac Live, trećeg po redu diskografskog živog zapisa njezinih nastupa — ovaj put prošlogodišnjih, u Zagrebu, Ljubljani i Mariboru.

Josipa Lisac, kratke crvene kose očešljane u zrak, koncert je započela svečano, Ave Marijom, odjevena u ekspresivnu crnu haljinu sa šlepom. Baš kao što je diva dočekana pri izlasku na pozornicu, uvodna je izvedba popraćena urnebesnim odobravanjem publike. Od samoga početka šesteročlani prateći sastav, koji s Josipom surađuje od rada na njezinu prije dvije godine izdanu albumu Život, zvučao je vrlo sigurno i uigrano, na trenutke čak i zastrašujuće snažno.

Prvi dio koncerta protekao je, u većem dijelu, u nešto lakšem, gotovo jazzy-izdanju i tu je sjajna interpretacija Josipe Lisac došla do puna izražaja. Svojevrstan spoj hitova, iz različitih razdoblja Josipine karijere, nizao se vrlo logično — vatrena Boginja, smirena O jednoj mladosti s gotovo trideset godina stara Dnevnika jedne ljubavi, Ja bolujem... U vrlo često drastično izmijenjenim aranžmanima prateći je sastav s lakoćom prelazio iz popa u rock, jazz ili funk, a Josipa je jednostavno briljirala glasom i stilom.

Potkraj prvoga dijela Josipa Lisac izvela je svoj posljednji veliki hit, himnu životnog integriteta — Život, u koji se kao gost, Pljačkom, uklopio Target iz rap-skupine Tram 11.

Žešći drugi dio

Prije negoli je sišla s pozornice presvući se u crni komplet nadahnut kimonom Josipa je izvela skladbu Hir u funk-aranžmanu, koji je najavio prevladavajući ton drugog, žešćeg dijela koncerta.

Tu smo imali prilike čuti fragment Ležaja od suza, Kraljicu divljine s prijelazom na Gdje Dunav ljubi nebo, sve skladbe izmijenjenih aranžmana u sjajnim izvedbama, osobito žestoki Hazarder. Za kraj, ostavljeni su hitovi Danas sam luda u žestokom jazz-funk aranžmanu i meditativna balada Magla te Ispočetka, inače Josipin moto iz devedesetih, u kojima je pronašla potpuno nov izričaj. Dvosatni nastup završio je bisom uz povlađivanje publike, koja je, inače, bila svih generacija (uz osobito mnogo mladih), hitom Na na na na.

Izmijenjeni aranžmani, koji su uz fascinantan Josipin glas dominirali koncertom, dali su mnogim skladbama zanimljive verzije, a nekima čak, ako ne već poboljšanja, onda sigurno posve novu dimenziju.

Koncert, koji je Josipa na kraju nazvala susretom ljubavi, bio je u skladu s njezinim vječnim uvjerenjem o snazi ljubavi, kojom se jedino »može naći mir u sebi i s drugima«, što zapravo i jest životni moto Josipe Lisac, koji isijava iz njezine jedinstvene i neponovljive pojave i stila.

Velimir Cindrić

Vijenac 226

226 - 31. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak