Vijenac 225

Kazalište

Kazalište Marina Držića: Miro Gavran, Vrijeme je za komediju, red. Nina Kleflin

Poziv dubrovačkoj publici

Redateljica Nina Kleflin pronašla je dobra rješenja za neke ne baš jednostavne Gavranove postavke

Kazalište Marina Držića: Miro Gavran, Vrijeme je za komediju, red. Nina Kleflin

Poziv dubrovačkoj publici

Redateljica Nina Kleflin pronašla je dobra rješenja za neke ne baš jednostavne Gavranove postavke

Praizvedbom Gavranove komedije započela je i realizacija planiranog premijernog programa dubrovačkog kazališta što ga je za ovu godinu prilično smjelo, sa šest premijera na velikoj sceni, zamislila nova ravnateljica kazališta Mira Muhoberac. Njezin izbor Gavranova teksta za otvaranje premijerne sezone nedvojbeno je smišljen kao poziv publici da se vrati u kazalište. Riječ je naime o komediji, koja u pirandelovskoj igri teatra u teatru jednostavnu priču o ljubavnim iskustvima mlade i lijepe Grazije dovodi u kontekst suvremenoga kazališta. Uz to priča o gradonačelniku koji ne voli kazalište pa ga postupno gasi da bi investirao u sportske objekte u Dubrovniku zvuči nekako poznato.

Vrijeme je za komediju nepretenciozan je tekst, no Gavran je i ovdje pokazao da je u najmanju ruku najvještiji suvremeni hrvatski dramski pisac. Kadar je i najjednostavnijim sadržajem otvoriti dragocjen prostor glumcima za interpretacije. A taj su izazov svi glumci u predstavi, Izmira Brautović, Frane Perišin, Branimir Vidić, Jasna Ančić, Nina Hladilo, Mirko Šatalić, Igor Hajdarhodžić, Jasna Jukić i Ivo Mrčela, iskoristili. Njihova zaigranost na sceni otkriva gotovo amaterski entuzijazam, ali interpretacije pokazuju profesionalnu glumačku snagu, što je kombinacija koja je temelj većine uspješnih kazališnih predstava.

Redateljica Nina Kleflin pronašla je dobra rješenja za neke ne baš jednostavne Gavranove postavke. Njegova igra teatra u teatru ili gluma glume samo je na prvi pogled jednostavan zadatak. Nina Kleflin ga uspješno rješava oslanjajući se na komediju dell’ arte u teatrinu na sceni. Istodobno precizna i maštovita, njezina je režija glumcima otvorila mogućnost i osebujnih interpretacija likova i vesele igre na pozornici. Pritom joj ni jedan element dosta rastresite dramaturgije teksta nije pobjegao izvan kontrole; osim dužine predstave. Neke od varijacija radnje i Grazijinih ljubavnih zgoda, usprkos duhovitosti i glumačkom umijeću, trebalo je imati snage ili sažeti ili izbaciti. Pa iako to nije mala zamjerka predstavi u cjelini, Vrijeme je za komediju komedija je koja će zabaviti i nasmijati publiku i s kojom ansambl Kazališta Marina Držića (što je možda najvažnije) pokazuje potrebnu energiju na početku nove sezone.

Jovica Popović

Vijenac 225

225 - 17. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak