Vijenac 224

Kazalište

TEATROSKOP

Ljubav prema geometriji

slikaSezonu u matičnoj kući Drama zagrebačkog HNK otvorit će 5. listopada premijerom komada Don Juan ili ljubav prema geometriji švicarskoga dramatičara Maxa Frischa, jednu od obrada mita o seviljskom zavodniku, koja ipak više govori o društvu u kojem je donžuanizam jedan od načina preživljavanaja. Redatelj je Larry Zappia iz Rijeke, kojem je ovo prvi rad u zagrebačkom HNK. Osim redatelja u ekipi predstave postoje još neka gostujuća iznenađenja kao što je kostimograf Leo Kulaš, scenograf Dalibor Laginja, majstor svjetla i videa Deni Šesnić i koreografkinje Larisa Lipovac i Tamara Curić. Predstava je također veliko pojavljivanje nove akvizicije ansambla Drame HNK, Gorana Grgića, u naslovnoj ulozi. Ni ostatak ansambla nije bez novih ili gostujućih imena pa zavedene žene, prevarene muževe, namagarčene očeve i iznevjerene prijatelje glume Alma Prica, Ljubomir Kerekeš, Jasna Bilušić, Leona Paraminski, Katija Zubčić, Siniša Popović, Slavko Juraga, Đ uro Utješanović, Damir Markovina i Mirta Zečević. Ova komedija u pet činova smještena je u Španjolsku u vrijeme lijepih kostima.

Muškardin napokon u Rijeci

slikaNakon prijeljetne premijerne šetnje po Istri i Opatiji, Ruzzanteov Mušica, lokaliziran u Muškardina imat će riječku premijeru 4. listopada. Farsa iz pera komediografa koji je utro put jednoj specifičnoj talijanskoj kazališnoj vrsti, commedia dell’arte, u međuvremenu je sudjelovala na Festivalu pučkog teatra u Omišlju i Grobniku. Tada su predstavi dodijeljene čak tri nagrade: Davoru Mojašu za najbolju režiju, Marinu Gozzeu za najbolju scenografiju te Damiru Orliću za najboljeg mladog glumca. U Muškardinu glume i Andrea Blagojević Mangano, Davor Jureško, Alen Liverić te Biljana Torić. Talijanski je original na liburnijsku čakavštinu preveo Zoran Kumpanjet, dok glazbu u predstavi potpisuje Elvis Stanić.

Vrijeme je za komediju

...naslov je kojim će dubrovačko Kazalište Marina Držića započeti sezonu pretpremijerom 4. i premijerom 5. listopada. Tekst Mire Gavrana režirala je Nina Kleflin, scenografkinja je Dubravka Lošić, kostimografkinja Doris Kristić, a glazbu je skladala Paola Dražić Zekić. U predstavi igraju Izmira Brautović, Frane Perišin, Branimir Vidić, Jasna Ančić, Nina Hladilo, Igor Hajdarhodžić i Jasna Jukić.

Art Export

Iako je u prvim najavama predstave koju u zagrebačkom Satiričkom kazalištu Kerempuh postavlja Eduard Miler bilo govora o originalnom Goldonijevu Impresariju iz Smirne njegova stalna dramaturginja Žanina Mirčevska toliko je promijenila tekst da ga je na kraju i potpisala te prenaslovila u Art Export. Profanacija umjetnosti materijalnim sredstvima i zbog materijalnih sredstava od strane umjetnika samih, koji to pritom prestaju biti, i dalje je tema koju će u kostimima Lea Kulaša odigrati Hrvoje Kečkeš, Edo Vujić, Branka Trlin, Borko Perić, Linda Begonja, Marinko Prga, Ljubo Zečević i drugi. Režiju te tragikomedije, kao i scenografiju i izbor glazbe, potpisuje Eduard Miler. Premijera je najavljena za 10. listopada.

Okrugli stol o repertoarima

U sklopu sumiranja protekle dvije sezone, koje su se odvijale pod geslom Milenij Europedramski rezime epohe i Stoljeće gradalikovi s Rijeke i Sušaka« Drama HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke ponovno će odigrati sve predstave nastale u tom razdoblju. Da se ne bi sve svelo na repertoarni niz, riječka Drama u suradnji s Hrvatskim centrom ITI UNESCO organizira okrugli stol o temi Repertoarna politika hrvatskih kazališta koji će se održati 11. i 12. listopada. O temi koja je česta u kuloarskim raspravama na okruglom će stolu sudjelovati širok krug kazališnih teoretičara i praktičara (ravnatelji, dramaturzi, redatelji, pisci, teatrolozi, kritičari, vlasnici kazališta...). Rasprava i referati analizirat će repertoare hrvatskih kazališta u proteklom desetljeću, ali i u daljoj prošlosti te utjecaj koji na njih imaju publika, redatelji, glumci, dramatičari te društvene okolnosti i financije. Neizbježna je tema i usporedba domaćih repertoara s onima naših susjeda.

Noževi u kokošima

slikaJedan od najpoetskijih tekstova trenda nove europske drame u neovisnoj je koprodukciji osječke Barutane i zagrebačkog Teatra Exit još potkraj prošle sezone postavio osječki glumac i redatelj Saša Anočić. Usprkos neočekivanu naslovu, komad Škota Davida Harrowera do sama kraja i nije krvava drama, nego alegorija ljudskoga razvoja i oslobađanja koja je upravo zbog univerzalnosti i liričnosti postala svjetski hit. U predstavi glume Darija Lorenci, Franjo Dijak i Hrvoje Barišić, a zagrebačka se premijera očekuje 13. listopada u Teatru Exit.

Igor Ružić

Vijenac 224

224 - 5. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak