Vijenac 224

Mm

Kultura na Internetu: www.hej.hr

Od informacija do kritika

Kultura na Internetu: www.hej.hr

Od informacija do kritika

Internetski portal Hej nudi na svojim stranicama mnoštvo vijesti, korisnih podataka i zanimljivosti te osigurava korisnicima uvijek najnovije vijesti pokrivajući široko područje potencijalno zanimljivo posjetiteljima stranice. Naslovna stranica nudi kratak izbor sadržaja i na njoj se između ostalog nalazi fotografija dana te brojni linkovi za vijesti, sport, vremensku prognozu, televizijske programe i gradske vodiče za 26 većih gradova u Hrvatskoj. Članstvo u Hej klubu besplatno je i, ukoliko to želimo, anonimno (obvezni su podaci samo korisničko ime i šifra), a registriranje donosi razne pogodnosti, od kojih su najzanimljivije mogućnost interaktivne komunikacije i oblikovanja Hej portala prema vlastitim potrebama i sklonostima (kreiranje dijela izgleda naslovnice primjerice).

Gradski vodiči nude mnoštvo podataka zanimljivih stanovnicima navedenih gradova i njihovim gostima, od kojih ćemo ovom prigodom izdvojiti one vezane uz područje kulture, a to su: izložbe, kazališta, kina, knjižnice, koncerti i muzeji. Uz navođenje imena, adrese i brojeva telefona svih kulturnih ustanova u svakom od navedenih područja, kao i svakodnevno ažurirana rasporeda događanja u njima (termini održavanja kino i kazališnih predstava, radno vrijeme muzeja i ostalih izložbenih prostora, itd.), postoji mogućnost da putem linkova posjetimo internetske stranice (ukoliko postoje) svake institucije.

Od navedenih gradskih vodiča svakako je najdinamičniji kinovodič u kojem možemo saznati u kojim kinima i u koje vrijeme igra određeni film, a putem linkova posjetiti njegovu originalnu internetsku stranicu i pročitati kritiku Hejeva filmskog kritičara koji u samom vodiču svaki naslov i ocjenjuje. Na portalu Hej moguće je na jednom mjestu cjelovito i detaljno upoznati se sa svim filmovima na kinorepertoaru. Sve filmske kritike smještene su u rubrici Zabava, kojoj je moguće pristupiti i izravno s naslovnice portala. Osim filmskih recenzija Zabava daje i kraće osvrte na nova DVD izdanja, izvještaje s filmskih festivala u Hrvatskoj i Europi, zanimljivosti iz holivudskog života te putem ostalih vijesti u rubrici još poneku filmofilima zanimljivu informaciju. U rubrici TV program mogu se pročitati podaci i sadržaj svih filmova na HRT-u i NOVA-TV.

Rubrika Kultura, kojoj pristupamo izravno s naslovnice portala, pruža mnoštvo informacija iz područja kulture: agencijske izvještaje sa svih važnijih kulturnih događanja u zemlji kao i o uspjesima hrvatske kulture u inozemstvu, a povremeno će se u rubrici naći i vijesti iz međunarodne kulture. Autorski tekstovi komentari su aktualnih zbivanja (primjerice tekst glavne urednice Alenke Bobinsky u povodu otkazivanja zagrebačkog koncerta orkestra milanske Scale pod ravnanjem Riccarda Mutija), ili kritičarski osvrti na kazališne dramske, operne i baletne premijere. Sve rubrike, pa tako i Kultura i Zabava, organizirane su tako da središnji dio ekrana zauzima vijest, u lijevom je stupcu popis svih kategorija vijesti kojima je na taj način moguće izravno pristupiti, dok se u desnom stupcu nalaze naslovi vijesti u rubrici u kojoj se trenutno nalazimo kao i podatak o vremenu kad je vijest objavljena na Heju. Tekst svake vijesti (komentara, kritike, izvještaja) odgovarajuće je urednički opremljen i ilustriran s barem jednom fotografijom. Portal se automatski informacijski obnavlja svakih 60 sekundi.

Ukoliko se na naslovnici odlučimo za pregledavanje vijesti, postoji izravna mogućnost povratka na naslovnicu klikom na logotip Heja. Na stranici postoji pretraživač, ali ne radi uvijek baš najbolje. Osim internetske stranice portal Hej sadrži i Hejmobil, inačicu namijenjenu korisnicima WAP-mobilnih telefona.

Goran Ivaniš

Vijenac 224

224 - 5. listopada 2002. | Arhiva