Vijenac 224

Glazba

CD šansona

Briljantan povratak

Gabi Novak, Pjesma je moj život, Aquarius Records

CD šansona

Briljantan povratak

Gabi Novak, Pjesma je moj život, Aquarius Records

Druga polovica ovogodišnje domaće diskografske produkcije započinje pravim draguljem. Vječna zaštitnica svega dobra i kvalitetna na našoj estradnoj sceni, osobito profinjenoga građanskog stila, Gabi Novak, javlja se novim materijalom. Album Pjesma je moj život, pojavljuje se gotovo čitavo desetljeće nakon Retrospektive, pa se o njemu može govoriti i kao o povratničkome. Ali, kakav je to povratak!

»Prva dama naše zabavne glazbe«, kako je volimo nazivati, radi uvijek mirno, gotovo samozatajno. Ozbiljnost, istančan ukus, perfekcionizam i, nadasve, integritet, jer je Gabi uvijek bila iznimno rigorozna pri izboru materijala, oduvijek su krasili tu umjetnicu izražene osobnosti. Takvom je zatječemo i na ovom, najnovijem opusu, no osim toga još originalniju i drukčiju.

I u zrelome dobu života Gabi Novak, dokazuju to pjesme s novoga albuma, glazbi prilazi s jednakim zanosom, pogotovu kada je u pitanju tako kvalitetan materijal i vrhunska produkcija. Zanos je to kojim radu prilaze samo istinski umjetnici.

Na albumu Pjesma je moj život većinu skladbi čine one supruga Arsena Dedića. Poznate pjesme izmijenjenih aranžmana, iako tako stoji na naljepnici naslovnice albuma, nisu u potpunosti realizacija dugo očekivana projekta Gabi pjeva Arsena. Pri izboru repertoara, barem što se Arsenovih pjesama tiče, Gabi je očito pošla od skladbi napisanih za nju i onih koje su njoj osobno drage. Stoga su među njima i takvi klasici poput Kuće za ptice, Pusti me da spavam i Sve što znaš o meni, dok ostatak materijala čine standardi Netko bdije nada mnom (Someone To Watch Over Me) Gershwina i Karavan Ellingtona. Gabi je, u skladbi Za mene je sreća, podijelila vokal s Majom Vučić iz skupine Divas, a u Slavit ćemo sami s Arsenom.

Pjesma je moj život album je koji je pomni slušatelj mogao naslutiti izvedbom skladbe My Funny Valentine na Matijinu prošlogodišnjem opusu Handwriting. Susret s potpuno novim svijetom glazbenika mlađeg naraštaja, novih ideja i, na kraju, potpuno nove dimenzije — jazza. Možda ne baš potpuno, jer Gabi je, u svojim počecima, imala itekako mnogo susreta s jazz glazbom. Izazov jazz okvira, u susretu s Arsenovim skladbama, urodio je svojevrsnim amalgamom za koji se slobodno može reći da je savršeni format za eleganciju i finoću kojom zrači glas i interpretacija Gabi Novak.

Usprkos vidnoj ulozi Matije Dedića i njegovih stalnih jazz-suradnika, treba napomenuti da ovdje nije riječ o jazz-albumu, nego svojevrsnom jazz-pop-crossoveru. Gabi nije, kako to i sama često za sebe kaže, jazz-pjevačica, ali njezin afinitet, profinjeni stil i senzibilitet vrlo se lako uklapaju u sve glazbene smjerove koji zahtijevaju proživljenu interpretaciju i zrelost umjetnika.

Pozitivna i kreativna energija mladih suradnika, u kojima se osobito ističu klavir Matije Dedića, truba Davora Križića i ugođajni kontrabas Mladena Barakovića, otkrila je posve novu dimenziju pjevačice. Dokazalo se da je Gabi sposobna, i nakon čitava četiri desetljeća rada, pokazati posve drukčije izdanje svoga izričaja. Uz standardnu delikatnost glasa, na mnogim mjestima albuma, posebno u bossa nova-ritmovima, susrećemo i neke potpuno nove vrijednosti i vrhunce interpretacije.

U čudnome vremenu u kojem caruju neki, normalnim ljudima, izopačeni kriteriji i izokrenute ljestvice vrijednosti, Gabi Novak pokazuje da i u tom bezumlju može biti sustava u kojem i tako zreli umjetnici poput nje imaju prostora za kreativne pomake.

Svakako, jedan od najuspješnijih albuma godine u svim glazbenim kategorijama, koji će trajati još dugo.

Velimir Cindrić

Vijenac 224

224 - 5. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak