Vijenac 224

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Foto kluba Zagreb

Bijeg od stvarnosti

Vladimir Jakolić

Iz zbirke fotografije Fotokluba Zagreb: Vladimir Jakolić

Bijeg od stvarnosti

Vladimir Jakolić rođen je 1937. u Zagrebu. Diplomirani je profesor engleskog jezika i povijesti umjetnosti. Urednik je beletristike i stručne literature.

Član je Fotokluba Zagreb od godine 1958, a izložbenom djelatnošću bavi se od 1960, posebno ga zanima eksperimentalna fotografija i fotomontaže, a bavi se i primijenjenom fotografijom. Uz navedeno, teme su njegovih fotografija još i krajolik, hrana, sitni predmeti, snimci umjetničkih predmeta: keramike, stakla, skulptura i reprodukcije slika. U posljednje vrijeme više se bavi dizajnom, a posebno opremanjem knjiga.

Član je ULUPUH-a od 1976.

Sudjeluje na više od sto izložbi u zemlji i inozemstvu, pri čemu osvaja tridesetak nagrada. Održao je tri samostalne izložbe fotografije, i to: Derventa (1963), Zagreb (1978, 1979)

Živi i radi u Zagrebu.

slika slika

Vladko Lozić

Fotografi su zapravo u posebno zavidnu položaju. Oni, naime, sliku mogu završiti onako kako se to njima sviđa. Poput čarobnjaka igraju se u laboratoriju, ne znajući često što će izaći iz kupke.

Malo je fotografa poput Vladimira Jakolića koji su se eksperimentima i fotomontažama svidjeli publici, dali vrijedan prinos na polju fotografije, pa čak i onda kada njegove pokušaje doživljavamo kao mogući bijeg od stvarnosti. Jer, u tu istu zbilju vratit će nas njegove fotografije djece i prirode, splet životnih i svakodnevnih događanja.

Sve njegove fotografije samo prividno nisu uvijek ujednačene u pristupu, te nam se čini kako u nekih ima još nedorađenosti. Ako to shvatimo kao autorovu namjeru, onda takve zamjerke nemaju nikakva utjecaja na opći dojam, jer će u našem istraživanju i šetnji po njima prevladati kvalitete koje u sebi nosi svježina pristupa, sažetost i osjećaj atmosfere.

Autor je to koji je našao nadahnuće i izvan primijenjene fotografije, koja je nedvojbeno jedna od njegovih posebnih preokupacija. Njegova nazočnost u hrvatskoj fotografiji vidljiva je i neosporna. U kojoj mjeri, rano je o tome govoriti. Zasad mogu reći da njegove fotografije imaju autentičnu umjetničku dimenziju na kojoj je otisnut vidljiv i trajan pečat autora.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 224

224 - 5. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak