Vijenac 224

Glazba

CD jazz

Autentično istarski

Kastav Blues Sextet, Kastav Blues, Hrvatski jazz-klub — HJC — 004

CD jazz

Autentično istarski

Kastav Blues Sextet, Kastav Blues, Hrvatski jazz-klub — HJC — 004

Kompaktna ploča nazvana Kastav Blues iz više je razloga specifičan proizvod naše recentnije jazz-diskografije. Idejno, ona je rezultat organizacijskih napora saksofonista i skladatelja iz Kastva, inače rođena Osječanina Zlatka Baraća, koji je u sekstetu nazvanu Kastav Blues Sextet uspio okupiti petoricu istaknutih džezista osječkoga podrijetla, s jedinom iznimkom bas-gitarista Davora Črnigoja. Uz spomenute Baraća i Črnigoja u sastav su kolegijalno i benevolentno ušli trubač i krilničar Ladislav Fidri, vibrafonist i pijanist Igor Savin, pijanist Julije Njikoš i bubnjar koji već godinama djeluje u Ljubljani, ali ga još smatramo našim, Ratko Divjak, odazvavši se i ostvarivši možda manje komercijalan, ali svakako vrijedan domaći jazz-projekt. Nadahnuti povijesnim arhitektonskim detaljima staroga gradića Kastva, nastao je niz od deset originalnih skladbi, u većini kojih autori inkorporiraju elemente melodike, dakle autentične istarske ljestvice pa i zvuka velih i malih sopela. Sve su te elemente vrsni glazbenici seksteta rutinirano i uspješno pretočili u stilski sklop hard-bop jazza, u kojem se većina i inače kreće.

Cerkvina True Story Ladislava Fidrija zapravo je klasična blues-tema, dok je autor Igor Savin u temi Kukuriku Slow Food posegnuo za ritmom bossa-nove u fakturi koje nema motiva istarske ljestvice, no zato je u skladbi Fortica Autumn postigao izvrsno pogođenu sintezu istarskog melosa i jazza. Baraćeva skladba Žudika Sunrise fuzijski je rock-jazz, a u temi Kastav Blues isti autor poseže za 8-taktovnom formom, ne korespondira s istarskom ljestvicom, a sva su sola u klasičnoj 12-taktovnoj formi. Fidrijeva je Loža Shadodows balada nadahnuta starom kastavskom ložom i jedina je na disku izvedena bez vibrafona. Barać je i autor skladbe Lokvina Square posvećene središnjem kastavskom trgu na kojem se svake godine održava tradicionalno Kastafsko kulturno leto, te ona čini zbroj raznih glazbenih utjecaja. U programskom je kontekstu CD-a skladateljski vrlo uspješan i pijanist Julije Njikoš, koji je napisao i aranžirao za sekstet skladbu u 5/4 metru, Kula Clouds. To nije samo zanimljiv nego i gotovo savršen spoj istarske ljestvice i polimetrije u jazzu, i to, što je zanimljivo, bez solističkih korusa puhačkih instrumenata.

Zbog višestrukih posebnosti (originalni repertoar, vrlo kvalitetne i izrađene izvedbe, dobro pogođeni odnosi u sintezi istarskih glazbenih folklornih motiva i jazza), CD Kastav Blues odskače od uobičajenih programskih koncepcija naše jazz-diskografije, te je zbog spomenutih značajki vrijedan svake pozornosti. Moglo se to naslutiti već tijekom promocije diska održane 30. lipnja u organizaciji ovogodišnjeg Kastafskog kulturnog leta u Kristalnoj dvorani opatijskog hotela Kvarner.

Mladen Mazur

Vijenac 224

224 - 5. listopada 2002. | Arhiva

Klikni za povratak