Vijenac 223

Časopisi

Ljubica Ivanišević

Vrijedan putokaz

»Zapis«, glasilo Hrvatskog filmskog saveza, posebni broj, 2002.

Vrijedan putokaz

»Zapis«, glasilo Hrvatskog filmskog saveza, posebni broj, 2002.

U Trakošćanu je od 26. kolovoza do 3. rujna u organizaciji Ministarstva prosvjete i športa RH i Hrvatskog filmskog saveza (HFS) održana Četvrta Škola medijske kulture. Tom je prigodom, kao i uvijek dosad, HFS kao realizator Škole izdao posebno izdanje časopisa »Zapis« u kojem nositelji programa objavljuju tekstove kao priručnu literaturu za Školu.

»Zapis« uz program Škole donosi tekstove koji obrađuju nekoliko teorijskih tema, kao i praktične primjere, osvrt Mire Kermek-Sredanović Kreativnost mladih i nove tehnologije na okrugli stol održan u sklopu 40. revije hrvatskog filmskog i videostvaralaštva djece i mladeži i, uz već prije poznate rubrike o primjeni filma u nastavi i recenzije, anketu o filmskom ukusu srednjoškolaca.

Obrađujući filmsko vrijeme, njegove temeljne značajke i probleme Nikica Gilić upozorava da nova tehnologija pohrane slike i zvuka (primjerice DVD) dovode do odustajanja od načela linearnosti, precizno određena trajanja te neprekinutosti prikaza filma. Odnos vremena i priče, kao i vremenskog poretka i trajanja Gilić potkrepljuje primjerima iz nekolicine filmova ukazujući na postupke kojima su filmski autori pribjegli kako bi riješili taj složeni međuodnos.

Krešimir Mikić u tekstu Jedinstvo sadržaja i filmske slike: Crni ili film noir daje kratki osvrt na noir filmove nastale potkraj četrdesetih i početkom pedesetih godina prošlog stoljeća, pri čemu mnogobrojnim primjerima ilustrira jedinstvo sadržaja i filmske slike kao neodvojiva elementa priče.

Člankom Hrvoja Turkovića Što je eksperimentalni (avangardni, alternativni) film zaključena je obrada teorijskih tema. U praktičnom dijelu Krešimir Mikić prikazao je snimateljski opus jednog od rijetkih hrvatskih filmskih djelatnika koji je u sebi sjedinjavao višestruko bavljenje filmom — Oktavijana Miletića, dok Petar Krelja odgovara na pitanje Kako napraviti dokumentarac?

Posebni broj »Zapisa« nije samo priručna literatura polaznika Škole medijske kulture, nego i vrijedan putokaz svima zainteresiranima za filmsku umjetnost.

Ljubica Ivanišević

Vijenac 223

223 - 19. rujna 2002. | Arhiva

Klikni za povratak