Stuart Mali 2 (Stuart Little 2), red. Rob Minkoff
Simpatičan i topao obiteljski film, koji u svojoj bazi odiše starinskim šarmom (čemu pridonosi i baziranost na priči iz prve polovice prošlog stoljeća E. B. Whitea, kod nas najpoznatijeg po ljupkom dječjem romanu Paukova mreža, o prijateljstvu paučice Charlotte i malog praščića), i koji, kao i njegov prethodnik (Stuart Mali), za glavni lik uzima veselog i dobrodušnog bijelog mišića Stuarta.
Scenarist B. J. Rubin pritom se ne zamara introdukcijom likova ili objašnjavanjem pozadine zatečene radnje, što filmu otvara mogućnost razvitka u puno zanimljivijim smjerovima. Jedan od njih mogao je biti i produbljenje i istraživanje odnosa i osobnosti već uspostavljenih likova; no Rubin se odlučio za uvođenje novih — kanarinke Mandice (jako dobro pogođen, pomalo fakinski, pomalo ranjiv glas Dijane Bolanče) i zastrašujućeg, veličanstvenog, prijetećeg Sokola (izvrstan Tomislav Ralić). Kroz prikrivanje Mandičina prava identiteta, redatelj se duhovito poigrao i Hitchockovom Vrtoglavicom; no pritom u ovaj — prvenstveno dječji film — unio dozu melankolije (nikako patetike) koja u kvalitetnoj dječjoj priči u pravom omjeru naprosto mora postojati (Saltenov Bambi; Andersenove bajke) kako bi protočnima učinila skrivene emocije čežnje.
Radnja se zbiva u stiliziranom New Yorku, u kojem su ljudi jedni prema drugima ljubazni, životinje govore i nitko se ne čudi što je drugi sin obitelji Mali (Little) — miš. Mali iz Rubinova svijeta svih su oblika i veličina — ljudski likovi pomalo naivno nerealni, no svakako ljupki, utjelovljenje su idealnog obiteljskog prototipa starih TV-programa iz pedesetih (iako je podloga svemu zapravo standardni američki kičeraj); životinje pak se iskazuju kao punokrvni karakteri i pravi nositelji radnje (Stuart — poput najdražeg ljubimca s kojim smo oduvijek htjeli razgovarati; perzijski mačak Zvonkec — neurotičar koji ima 90% najboljih i najsarkastičnijih replika; mačak lutalica s dalmatinskim naglaskom Ante...), u odličnoj interakciji sa »stvarnim svijetom« koji pršti od živopisnosti — bogatstva zvukovlja (topota sitnih nožica po podlogama različitih materijala; rastresanja Mandičinih krilašaca) i boja — djelomično izgledajući kao kućica za lutke a djelomično kao grad od marcipana, setovi su osvježeni izravnim smislom za kolor (od grimizne ili šafran-žute, besprijekorne odjeće Geene Davis kao mame, preko sitnih detalja u namještenju kuće Malih, sve do crvenih tenisica, traperica i koloritnih džemperića samog Stuarta),
Sve u svemu, Stuart Mali 2 pripovijetka je o vjeri u sebe ali i ljude, o čežnji za prijateljima i obitelji; razdvajanju, napuštanju, prijevarama i tiraniji — ali puna topline, i za sve generacije.
Katarina Marić
Klikni za povratak