Vijenac 222

Opera

METROPOLITAN

Rusi oduševili englesku kritiku

METROPOLITAN

Rusi oduševili englesku kritiku

London Tijekom posljednjeg vikenda u kolovozu Kirov Opera iz St. Petersburga oduševila je londonske kritičare s tri koncerta u Royal Albert Hallu. Uz »klasični« koncert na kojemu su izvedeni Treći koncert za glasovir i orkestar S. Prokofjeva i Četvrta simfonija D. Šostakoviča, te izvedbu dvaju vokalno-instrumentalnih djela suvremene ruske skladateljice Sofie Gubaiduline (oba su koncerta održana u nedjelju, 25. kolovoza), u subotu, 24. kolovoza koncertno je izvedena opera Boris Godunov M. P. Musorgskog. Ionako fascinantno djelo, u izvedbi Kirov Opere u kritičarskim je napisima sljedećeg dana bilo proglašeno »operom koja se nije smjela propustiti«. Publiku je posebno fascinirao duboki bas Vasilij Ognovenko, čiji je car Boris emocionalno i umjetnički potpuno zarobio pozornost slušatelja. Istaknuli su se i pjevači u ostalim ulogama, posebice Alexander Morozov (svećenik Pimen), Alexei Steblianko (lažni carević Dmitri) i drugi. Oduševio je i odlično uvježbani zbor bogatog zvuka te briljantni orkestar pod umjetničkim vodstvom Varlerija Gergijeva.

Previše nota u Dami na jezeru

Salzburg Na Salzburgškom je festivalu 29. kolovoza izvedena Rossinijeva opera Dama na jezeru, koja je kritičare ostavila prilično hladnima. Najprije, opera se počela prikazivati tek u 22:00 sata, što je njezin završetak (budući da traje puna tri sata) gurnulo u kasne noćne sate. Osim prigovora organizatoru, prigovori su išli i samom Rossiniju: toliko koloratura teško je bilo izvesti tako da publici ne postane dosadno. Ipak, kritičari su pohvalili Mozarteum orkestar iz Salzburga i Bečki državni zbor koji su, kao i njihov dirigent Marcello Viotti, bili svojevrsno jamstvo da će beskonačne kolorature biti dobro iskoordinirane i uredno poslane u publiku. Naslovnu ulogu pjevao je Peruanac Juan Diego Florez, ali on nije dao toliko koliko je njegovo ime obećavalo. Svoju ulogu izveo je uredno i pomalo bezlično, a tako je pjevala i njegova partnerica, Ruth Ann Swenson u ulozi Elene. Na kraju se Rossinijeva Dama na jezeru utopila u »previše nota« uobličenih u kolorature koje kritičar Wiener Zeitunga jednostavno nije mogao progutati.

Britten u Edinburghu

Edinburgh Nakon što je Luc Bondy postavio operu The Turn of the Screw Benjamina Brittena za Aix-en-Provence Festival 2001, ovoga ljeta ista se postava mogla pogledati i poslušati u Edinburghu. Serijalna opera The Turn of the Srew, kao jedno od najpopularnijih djela svog autora, privukla je brojnu znatiželjnu publiku. Luc Bondy nije razočarao okupljene. Ostavivši djelu njegov shematski intelektualizam i okupivši sposobne umjetnike, Bondy je ponudio publici zanimljive kostime (djeca odjevena u bijelo) kostimografa Moidelea Bickela, klaustrofobičnu atmosferu bijelih zidova scenografa Richarda Peduzzija, te preciznu izvedbu Komornog orkestra Mahler pod vodstvom Daniela Hardinga. Djeca-pjevači George Hicks i Pippa Woodrow iznenadili su ekspresivnošću svojih glasova, a snagom su se istaknuli odlični odrasli pjevači: Hanna Schaer, Marlin Miller i Marie McLaughlin. Međutim, Bondy ipak nije mogao baš sve isplanirati. Iz izvrsne se postave izdvajala Miereille Delunsch koja je tankim glasom negativno odudarala, što je, na žalost, izniman glazbeni doživljaj učinilo kvalitativno neujednačenom opernom izvedbom.

Operni rariteti

Beč Opera Klangbogen u Beču ovog se ljeta posvetila izvedbama opernih rariteta. Tako su se u nizu opera, koje su izvodili različiti gostujući izvođači, na programu našli i Haendelova Arriana na Kreti, Masseenetov Don Quichotte i Leoncavallova La Boheme. U tom nizu oduševili su Les Talents Lyrique, francuski ansambl za ranu glazbu i pjevačica Sandrine Piau u Arriani na Kreti. Izvrsna je bila i izvedba (ORFov Radijski simfonijski orkestar je bio u odličnoj formi) a posebice inscenacija Herberta Schaefera (scenograf) i Hartmuta Litzinga (svjetla) u Massenetovu Don Quichotteu. Međutim, Leoncavallova La Boheme u režiji Guya Joostena je razočarala. »La Boheme« je bila zamišljena u suvremenom okruženju, ali joj je ponajviše nedostajalo pučinijevske glazbene širine, premda su nosioci uloga bili poznati pjevači poput Mikhaila Davidoffa i Vittoria Vitellija. Ipak, organizatorima sve čestitke, jer je navedene opere sve teže naći u redovnom opernom repertoaru.

Irena Paulus

Vijenac 222

222 - 5. rujna 2002. | Arhiva

Klikni za povratak