Vijenac 222

Glazba

CD jazz

Fuzijska komercijala

Lonnie Liston Smith, Silhouettes, Zillion 2610512

CD-Jazz

Fuzijska komercijala

Lonnie Liston Smith, Silhouettes, Zillion 2610512

Lonnie Liston Smith pijanist je klavijaturist i skladatelj rođen 1940. godine u Richmondu, u saveznoj državi Virginia. Potječe iz glazbene obitelji, otac mu je više od četrdeset godina pjevao u vokalnom Negro Spiritual kvartetu Harmonizing Four, a i braća su mu se bavila glazbom. Maturirao je na Armstrong High School u rodnom gradu, u kojem je u raznim limenim glazbama u početku svirao trubu i tubu. Preselivši početkom šezdesetih godina u New York, prati znamenitu vokalisticu Betty Carter i time započinje i Smithova karijera jazz-glazbenika, koja će potom uključiti i vrlo važne suradnje u sastavima nekih najistaknutijih džezista druge polovice prošlog stoljeća, kao što su bili: Rahsaan Roland Kirk, Art Blakey, Joe Williams, Pharoah Sanders, Joe Williams, Miles Davis i drugi. Osamostalivši se osniva vlastiti sastav Cosmic Echoes, za koji počinje pisati, te u ovom trenutku možemo govoriti i o vrlo plodnu skladateljskom opusu Lonnieja Listona Smitha, predstavljenu u nizu diskografskih izdanja raznih američkih etiketa.

U jednom se trenutku Lonnieja Listona Smitha dohvatio glasoviti američki jazz-producent nizozemskoga porijekla, Bob Thiele, snimivši i izdavši jedan od diskova tog glazbenika kao klavijaturista i pijanista s naslovom Silhouettes, protežiravši pritom evidentno svog sina, klavijaturista, vokalista, pa pomalo i skladatelja, te koproducenta projekta svog sina Boba Thielea mlađeg. Za program i stilsko-izvedbeni presjek tog diska ne bismo mogli reći da je karakterističan za Lonnieja Listona Smitha, štoviše nameće se razmišljanje o komercijalnom ustupku toga glazbenika. Od osam predstavljenih izvedbi, od kojih nijedna nije ostvarena s identičnim sastavom, što također govori nešto o samoj ideji ploče, nijednu ne bismo mogli pripisati Lonnieju Listonu Smithu kakva ga znamo otprije. No to možda i nije bio cilj ovoga projekta, kojem je Smith možda samo prodao svoje ime, iako se, istini za volju, ni jednoj od izvedbi ne može poreći određena glazbena vrijednost.

Moderna balada

Skladba Warm moderna je balada izvedena s električnim glasovirom i sopran-saksofonom glazbenika koji se potpisuje samo kao Premik. If You Take Care of Me, Boba Thielea mlađeg, u modernom je disko-afro-rock ritmu, koji suvereno drži bubnjar Buddy Williams, te s vokalom Donalda Smitha, dok je autor skladbe Silhouettes, po kojoj je disk dobio ime, djelo lagana tempa samog Lonnieja Listona Smitha, također s izrazitim komercijalnim predznakom. Iz tog stilskog konteksta ne iskače ni drugi Smithov original, Summer Afternoon, a koristeći se pomoći dvaju perkusionista i nešto povećanim sastavom, isti autor u izvedbi melodije Enlightenment poseže čak i za takozvanim background vokalima. U sličnom stilu bez ijedne poznatije teme, što možda i nije toliko važno, program ide i dalje kompozicijama Saundersa, Barneya i Smitha; City of Lights, Once Again Love i posljednje Just Us Two u izvedbi koje Smith mijenja električni i akustični glasovir. Takav bi pop-jazz mogao odlično proći i kao diskretni background music u nekom boljem lokalu ili kao glazbena kulisa nekoga filma.

Priznajem da sam se u recenziju CD-a Silhouettes upustio ponesen imenom profiliranag i provjerena džezista Lonnieja Listona Smitha, koji se, eto, poput nekih drugih džezista koji to svakako mogu i znaju, u Silhuetama uspješno okušao i u području kvalitetnog fuzijskog jazza komercijalnog tipa. Nadam se samo okušao!

Mladen Mazur

Vijenac 222

222 - 5. rujna 2002. | Arhiva

Klikni za povratak