Vijenac 219

Ples

PLESNI GLOBUS

Zaustavljena agonija Baleta Frankfurt

PLESNI GLOBUS

Zaustavljena agonija Baleta Frankfurt

slikaIako je nakon nekoliko mjeseci agonije budućnost Baleta Frankfurt zasad osigurana, William Forsythe i dalje iskazuje zabrinutost! Agonija je započela u svibnju, kada je William Forsythe zatražio potporu javnosti jer je, kako tvrdi, bio podvrgnut oštroj kampanji gradskih vlasti, koja je namjeravala ukinuti njegov ansambl. Njemačka je štampa zaista najavljivala zatvaranje Baleta Frankfurt koji prima dotaciju od sedam i pol milijuna eura, a u korist neke tradicionalnije i dakako jeftinije baletne kompanije. Prema njihovim navodima Forsythe se zamorio, a njegova je publika izgubila zanimanje. Forsythe je uzvratio argumentom kako je prosječna posjećenost njegovih predstava iznimnih 96 posto te da je time jedna od najisplativijih gradskih kulturnih investicija. Tako je opovrgnuo navode o neisplativosti Baleta Frankfurt. Forsythe kaže kako je projekt pokušaja zatvaranja njegove kompanije još jedan od dokaza rastućega konzervativizma u njemačkoj politici. Smatra da je njegov rad na listi nepoželjne umjetnosti te da konzervativni, a utjecajni sponzori i pokrovitelji žele »balet koji je dio ugodne večernje zabave, nešto kao Labuđe jezero, koje neće ugroziti njihovu probavu i neobavezni razgovor«. Na kraju rasprave gradski dužnosnici Frankfurta ipak su izrazili želju da Balet Frankfurt nastavi s radom pod sadašnjim uvjetima do 2004. godine.

Tanzquartier protiv zapadnog utjecaja

KulturKontakt Austria i Tanzquartier u Beču započeli su s programom kojim se žele oduprijeti dominaciji zapadnoga plesa na europskoj sceni i omogućiti veću vidljivost umjetnicima Istočne Europe! Program se sastoji od dvomjesečnog boravka odabranog koreografa u Beču, koji tijekom boravaka ima na raspolaganju sve mogućnosti koje pruža Tanzquartier za vlastito umjetničko istraživanje. Koreografe bira međunarodna komisija, a prvi je dobitnik stipendije Mihail Mihalcea, koreograf i plesač iz Bukurešta. Tanzquartier najavljuje dvije takve rezidencijalne stipendije na godinu.

Almira Osmanović vratit će splitski balet klasičnom repertoaru

Nakon osam godina vođenja Baleta zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta, Almira Osmanović prihvatila je poziv novog, ali još nepotvrđenog, intendanta HNK Split Milana Štrljića da preuzme vodstvo Baleta splitskog HNK. Almira Osmanović pristala je na pokusnu godinu rada u Baletu u kojoj će pokušati, a prema programu novog intendanta, vratiti ansambl klasičnom, bijelom baletu. Odnosno, nakon Gagika Ismailiana, koji je poveo ansambl prema modernom pokretu, vratiti splitski Balet baletu.

Nagrada Olji Jovanović Zurovac i Georgeuu Stanciuu

28. lipnja predstavljena je monografija 125 godina profesionalnog baleta u Hrvatskoj, u izdanju Hrvatskog društva profesionalnih baletnih umjetnika i HNK u Zagrebu, čime je završeno obilježavanje svečane sezone. Također su i ove godine dodijeljene nagrade HNK u Zagrebu za prošlu sezonu. Dobitnici nagrade Ana Roje i Oskar Harmošsu Olja Jovanović-Zurovac za ulogu Nikije u baletu Bajadera i za ulogu u predstavi Bogovi su ljuti u koreografiji Staše Zurovca te Georgeu Stanciu za ulogu Zlatnog idola u baletu Bajadera, za ulogu Espada u predstavi Don Quijote i za ulogu u predstavi Bogovi su ljuti.

Integracija glas-pokreta i BMC u Zagrebu

Od 2. do 11. rujna 2002, u prostorima Eks-scene u Zagrebu, održat će se radionica Vokalni ples, pokret i improvizacija pod vodstvom Patricie Bardi (New York — Amsterdam). Patricia Bardi je plesačica, koreografkinja, vokalistkinja i stručnjakinja metode Body-Mind Centering (BMC). BMC je način povezivanja uma i tijela specifičnim nizom vježbi osvještavanjem raznih razina tijela i iniciranjem pokreta iz dubljih tjelesnih izvora. Uključuje istraživanja u eksperimentalnoj anatomiji, integraciju percepcije i motorike te mehaniku vokalne ekspresije. BMC se rabi kao dodatna plesačka tehnika, ali i kao terapeutska metoda. Radionica je usmjerena na integraciju glasa i pokreta kao posebne tjelesne prakse koja potiče tjelesnu, perceptivnu i emotivnu svjesnost. Program koji Patricia Bardi podučava verificiran je od Međunarodne asocijacije za terapiju i edukaciju pokretom (ISMETA). Radionica je otvorena plesačima, performerima, glumcima, glazbenicima i drugima, a uključuje i javni improvizatorski session 11. rujna, na kojem će nastupati i Patricia Bardi. Za više informacija obratite se na linktŽlinkt.hr ili na 091 537 6116.

Priredila Iva Nerina Gattin

Vijenac 219

219 - 25. srpnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak