Vijenac 219

Film

Glumica iz sjene

Ines Sastre

Trenutno je možemo vidjeti u Pitofovu krimiću Vidocq, kao rasnu ljepoticu — pomagačicu naslovnoga lika — Preah, pomalo tajanstvenu, pomalo manipulativnu koketu

Glumica iz sjene

Ines Sastre

Trenutno je možemo vidjeti u Pitofovu krimiću Vidocq, kao rasnu ljepoticu — pomagačicu naslovnoga lika — Preah, pomalo tajanstvenu, pomalo manipulativnu koketu

Mješavina egzotične i klasične ljepote; brineta očiju boje lješnjaka; zavodnica nevina izgleda; moderna princeza koja s lakoćom kombinira otmjeno i trendovsko — u odijevanju, ponašanju i sveukupnom osobnom stilu — rođena Španjolka (21. studenog 1973. u Valladolidu), Ines Sastre ima vrlo burnu biografiju.

Nakon što si je osigurala mjesto u modnoj industriji, ne samo surađujući s najvećima — putem revija (Fendi, Pacco Rabanne, Gaultier), reklama (Max Factor) ili naslovnica (Elle, Vogue), nego i 1996, nakon Isabelle Rossellini, postajući Lancomeovo lice za miris Tresor, Sastre je i pariška učenica Sorbonne — koja nakon diplomirane francuske književnosti studij nastavlja specijalizacijom srednjovjekovlja (osobito fascinirana trubadurskom poezijom, na starofrancuskom recitira ep o Percivalu).

Kako briljira na svim poljima, ta mlada žena, iznimno predana samorazvoju, izrasta i u sve uspješniju glumicu. Trenutno je možemo vidjeti u Pitafovu krimiću Vidocq, kao rasnu ljepoticu — pomagačicu naslovnoga lika — Preah, pomalo tajanstvenu pomalo manipulativnu, koketu s egzotičnim. Njezinu zračeću ljepotu zapazio je međutim i redatelj Carlo Saura, pruživši joj mogućnost celuloidnog debija kao Elvire u njegovu El Doradu iz 1987. godine. No tek kada je 1995. prihvatila suradnju sa još zvučnijim imenom europskoga filma — Michelangelom Antonionijem, ponude su doslovno počele pljuštati sa svih strana. U njegovu Beyond the Clouds Ines Sastre protagonistica je prve od ukupno četiri priče, a glumi Carmen, djevojku koja usprkos snažnoj privlačnosti prema lijepome mladiću ne iskoristi priliku i ne provede s njime zajedničku noć, te nakon mnogo godina, u slučajnom susretu, iako dolazi do zbližavanja, on se nikad ne realizira do kraja, budući da mladić u sjećanju želi zadržati njezinu neukaljanu sliku.

Nakon toga Sastre je uskakala kako u komercijalne (remake Sabrine sa Harrisonom Fordom; miniserija Grof Monte Christo sa Gerardom Depardieuom; uloga seksi pjevačice u Torrenteu 2), tako i zahtjevnije art-role (Il Testimone dello Sposo redatelja Pupi Avatija, kostimirana drama s početka stoljeća, što je ujedno njezino omiljeno doba; ili Johanna d’Arc of Mongolia — lezbijsku inačicu Lawrenca od Arabije).

Ines Sastre neobična je djevojka — UNICEF-ova ambasadorica koja tečno, uz španjolski, govori i francuski, engleski i talijanski jezik; igra golf, jaše i pliva; obožava talijansku operu, kenijske i tanzanijske krajolike, Velasquezovo slikarstvo i Viscontijevu Smrt u Veneciji. Susrela se i s dalaj-lamom, a usprkos slavi i bogatstvu ne zapostavlja obrazovanje.

Katarina Marić

Vijenac 219

219 - 25. srpnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak